Gå til innhold

hvor på Jessheim er det fint å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha grublet og tenkt og grublet enda mer har vi kommet fram til at vi må flytte ut av leiligheten vår i byen og inn i hus. Med to barn har behovet for mer plass meldt seg.......

VI har kommet fram til at vi har lyst til å flytte til Jessheim. Jeg må få meg en jobb der og samboer kan pendle inn til oslo.

Men vi er helt grønne på Jessheim, bortsett fra at vi har vært og kikket litt omkring.

Spørsmålet er da - hvor på Jessheim skal vi se etter hus???

Har såååå lyst på hus i Nordbyhagen, av de små nye eneboligene der (har ikke råd til de store), men det spørs vel om noen av de blir lagt ut for salg innen rimelig tid...

Fortell meg gjerne hvor på Jessheim du bor og hvorfor det er fint å bo der....

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg pleide bo på togstoppet etter Jessheim som vel heter Nordby. Rolig fint område, kort vei til barnevennlig vann, gode turmuligheter, spenst treningssenter der ute er bra. Jeg flyttet pga samlivsbrudd, men stortrivdes frem til det. Reise inn til Oslo med tog er også lettvint så lenge NSB er i rute. Det er lite jobber der ute , mange jobber på Gardermoen.

Bodde dog ikke i hus, men i lavblokkene det finnes en del av i det området.

Skrevet

ja Nordby virker bra :-) Sentralt ihvertfall . Kunne tenkt meg å bo der, bra med busser der(jeg jobber på Gardermoen, så det passer bra for meg ihvertfall, vet ikke hva du skal jobbe med?)

Masse barnehageplasser er det, tror de nesten sliter med å fylle opp :-)

Trives bra på Jessheim, man har alt man trenger,er ikke herfra selv.Eneste som er dumt er siste toget fra Oslo i helgene hvis man skal dit på festligheter, siste går rett før midnatt.

Ellers så er Mogreina et alternativ, masse billige hus, men syns det blir for usentralt for mitt vedkommende.

Liker også Sand, der har du en nærbutikk, og det er ikke langt fra Jessheim, ligger midt imellom Jessheim og Gardermoen.

Lykke til!

Skrevet

Ja vi bor i Kverndalen forresten, er kort vei til Nordbytjernet,skøytebane,tennis og fotballbaner :-)

Sørholtet er også et alternativ kom jeg på, det er også nært tjernet :-)

Skrevet

Hei :)

Hyggelig at du tenker positivt om Jessheim.

Vi flyttet ut hit fra byen for snart 2 år siden og er kjempeglad for det:)

Vi bor på Algarheim og syns det gull, men leste at vil bo litt sentralt så da blir det nok for langt ut..... ;)

Det eneste jeg har som råd er at det er endel flystøy på Sand.....(vi har ikkeno)

Lykke til!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...