FruFrydmedtotette Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Lurer veldig på hvor lang til det tok etter dere hadde født før dere var sånn ca tilbake til hvordan dere så ut før dere ble gravide? Selv er jeg naturlig slank,har lagt på meg 8 kg og er i uke 23. Føler ikke jeg har blitt noe tjukk i det hele tatt,men er jo veldig spent på hvordan jeg ser ut etter fødselen da dette er første barnet:) Håper på mange svar:)
gullegget Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Det er veldig individuelt. Jeg gikk opp 17 kg med først, så 15 kg med de to neste. Jeg får unger på 4 kg, når jeg kar kommet hjem fra sykehuset har jeg gått ned 5-6 kg. Jeg har mere matlyst og sultfølelse når ammingen begynner enn graviditeten. Så jeg har måtte gå inn for å gå ned resten av kg.. Når jeg ble gravid med nummer 4 var minste mann 14 mnd og da hadde jeg ennå 2 kg igjen:P Et lite tips.. Noe jeg bommet på med første. Ha med mamma bukser fra ca midt i svangerskapet, eller noe som er lavt eller elastisk i livet. Jeg trodde jeg skulle bli MYE tynnere etter fødselen:)
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg la på meg for mye og brukte ett helt år på å komme tilbake til normalen:) Fortsetter du med den helt normale vektøkninga du har hatt kommer du sikkert mye raskere tilbake i form:) Jeg ble overraska etter fødselen over at magen var så stor ennå. Nesten alle damene på barsel hadde omtrent like stor mage som høygravide:O Men mye mykere og mer "deigete", den gikk inn ingen ganske fort da. Husker ikke tid, men det syntes snart på meg at det ikke var noen baby der lenger.
Helverine Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Ble aldri akkurat slik jeg så ut før jeg ble gravid. Hoftene ble bredere og ting litt slappere..... Men, vekta var som før etter 5-6 mnd.
FruFrydmedtotette Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 Takker for svar jenter:) er jo egentlig bare å smøre seg med tolmodighet å vente å se..hehe.
GuttemammaTilTo Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 jeg la på meg ca 18 kg. 10 kilo forsvant 2 uker etter fødsel, så har jeg brukt et år på å komme ned i samme antall kilo som før jeg ble gravid. men selvom vekta viser det samme er rumpa bredere og magen større. alt over ca 10-12kg vil sitte igjen etter fødsel. så jeg skal gjøre mitt beste denne gangen å holde en normal livsstil!! (det ble mye sjokolade og utskeielser i sykemelding første gangen..)
baby nr 3 på vei! Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Første barnet la jeg på meg 10 kg. og det tok mellom 1 og 2 mnd å ta av igjen..på andre barnet la jeg på meg nesten 20 kg. og det tok 3 mnd ca å gå ned. Jeg er høy og slank i utgangspunktet.
maria isabell Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 det har ikke vert noe problem å nå vekta før graviditeten...den var på plass 2-3 dager etter fødsel begge gangene:) trikset er å være mye kvalm når en er gravid:) men magen blir jo aldri helt den samme;( etter nr 1 var den flat og fin etter svært kort tid, jordmora måtte bemerke hvor flat den var dager etter fødsel...etter nr 2 var den bare stor og fæl...magen kom aldri helt på plass igjen, men ganske bra til slutt, tok vel 1 års tid:)
stjertløvetann Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 La på meg 7 kg og nesten alle kiloene forsvant ved fødselen, og etter 2 uker var magen akkurat som før
FruFrydmedtotette Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2010 Så flott at det er så mange som tar seg tid til å svare på denne tråden:) Bare å følge på med flere:) Interessant lesning for min del,og sikkert for andre i min situasjon som er nysgjerrig på hvordan kroppen blir etter fødsel,og hvor lang til de forskjellige bruker på å finne "gamle-kroppen" igjen..
lin76 Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Eg var normalvektig i utgangspunktet (bmi 21-22), gjekk opp 11,5 kilo, og var tilbake på startvekt maks to månader etter fødsel. Men kroppen var likevel litt forandra. Magen er mjukare sjølv om det ikkje er meir fett på han, følest det som, og puppene er blitt meir "tøyelege". I starten var dei ein eller to bh-størrelse større, no er dei tilbake til normalen, eller kanskej litt mindre, sjølv om eg framleis ammar eldstemann på 16mnd og er 11 veker på veg med nr to. Som nokon over skriv - det er individuelt, dette. Og vekta fortel ikkje alt. Men resultatet er uansett verdt det, same kor mjuk magen er! ;-)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Jeg var normal når jeg ble gravid med nr 1,men fikk lavt stoffskiftet og la på meg 7 kg,så fikk jeg bekkenløsning, hadde prolaps og ødem 3 under svangerskapet. Var som en vannballong, og sleit med å bevege meg. La på meg over 26 kg med nr 1.( 26+7 blir jo 33 kg.Herregud) Gikk ned 25 av 26 kg med knall HARD trening og kosthold før jeg ble gravid igjen etter 11 mnd. Hadde da 8 kg for mye igjen. La på meg 18 kg med nr 2 og gikk ned 26 kg med enda en runde med knallhard trening etter fødselen. Trimmet 5-6 dager i uken og passet godt på kostholdet. Så jeg var 1 kg fra min vekt som ung og lovende, nå har det seg slik at jeg la på meg 5 kg i fjord pga lite trening og for mye skolelesing med litt snop på kveldstid.kremt. Jeg er i uke 12 og har gått ned 1 kg. Men vil tro kgene vil komme fort etterhvert. Som legen min sier: det er ikke hvor mye man legger på seg under svangerskapet som betyr noe, men hva man gjør etterpå Jeg er lite bekymret for at jeg ikke skal klare å komme meg ned i trivsel vekt igjen. Tar bare litt tid.
millie+2klumper Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Jeg la på meg 8 kg til sammen. Egentlig 10 men jeg tok av 2 i begynnelsen og la de på meg igjen.. Når jeg reiste hjem fra sykehuset hadde jeg tatt av 10 kg visst jeg ikke husker helt feil. Og etter noen mnd hadde jeg tatt av nesten ti kg til og ble veldig tynn til slutt av stress og amming. Hadde også veldig liten matlyst de to første mnd etter fødselen. Jeg får alltid det når jeg er ny forelsket:) Nå er jeg gravid igjen i uke 19 og har lagt på meg 5-6 kg hittill. Blir spennende og se hvor mye jeg legger på meg denne gangen og om det kommer like lett av igjen etterpå ikke minst!
Sannellerslik? Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 jeg er veldig tynn, men la på meg 20 kg i sv.skapet. Men jeg hadde en del vann i kroppen. Så d gikk bare 2 uker før vekta var som før igjen=) men kroppen var jo forandret, selv om jeg veigde d same som før.. med strekkmerker og en del strekt hud på magen.. så d gikk en stund før magen "kom seg på plass" Har selvsagt strekkmerker enda, men huden har strammet seg opp igjen noenlunde=) brystene er jo også forandret, har litt strekkmerker der også... og litt anna form for i si de sann....;-)) hihi=) men som sagt gikk jeg fort ned i normal vekt igjen=) er gravid igjen nå, så er spent på hvordan d blir denne gangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå