brooklyn Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er i utgangspunktet ferdig utdannet nå i mai/juni, men siden jeg får baby i april, har jeg tatt et ekstra fag som jeg skal ta eksamen i neste vår, slik at jeg skal få fødselsstipend fra lånekassen det året jeg er hjemme. Alt det er greit, men hva skjer hvis jeg ikke tar den eksamen neste vår, men heller får utskrevet vitnemålet mitt som i og for seg er ferdig? Vil jo ta dette faget også, da det er veldig interessant og spennende, samtidig vil jeg bli ferdig, og ser ikke helt for meg eksamenslysten på topp neste sommer... Noen med innspill og erfaringer om dette? Gjør lånekassen fødselsstipendet om til lån da?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror ikke det har noe å si om du ikke tar den ekstra eksamen etter fødeselsperm.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Da kan du risikere at alt blir lån, i og med at du ikke opparbeider deg de siste studiepoengene. Blir samme som hvis amn slutter av studiet etter permisjon uten å være ferdig. Fikk jeg beskjed om hvertfall.
brooklyn Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 *fristet til å bare ta fødselsstipendet og ikke ta eksamen* (utnytte systemet litt, men ok...Samvittighet er litt sånn på halv åtte nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå