Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ny her inne.

Jeg måtte avbryte ivf- forsøket idag da jeg hadde utviklet altfor mange egg.... Dette til tross for at jeg ble satt på veldig lav hormondose.

Slik jeg forstod det var det fare for overstimulering. Nå må vi vente- to blødninger- før vi kan starte på nytt.

Noen her som har samme problem som meg- utvikle alt for mange egg ved hormonstimulering?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141409540-h%C3%B8y-alder-og-mange-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det samme som deg, at jeg ble overstimulert - men med meg valgte de å ikke avbryte forsøket. Det forklarte de med at det var pga alderen (var 38 år), men hadde jeg vært yngre ville de ha avbrutt forsøket. Jeg fikk ut 18 egg, ble ikke gravid, men ble heller ikke syk pga overstimuleringen.

MEN det de sa var at det var positivt at man reagerte så godt på medisinene når man var så "gammel" som jeg var.

Skal igang med mitt andre forsøk nå, annen type medisin og kort regime.

Lykke til videre!

Jeg har også mange egg. Er 37 år og ved første (avbrutte) forsøk hadde jeg 40+ eggposer... Det var langt regime puregon 125 ie.

Er nå ruger på 2 egg, testdag torsdag. Kort regime menopur 150.

7 egg ut, 4 befruktet og 2 på frys.

Jeg fikk også beskjed om at det er et luksusproblem med så mange egg når man er så "gammel"... Lenge til man kommer i overgangsalderen...

Men det hjelper ikke med mange egg hvis man ikke bli gravid..

Lykke til!

Hei, det er ikke uvannlig nei, jeg også fikk modnet mange egg verdien på hormoene var veldig høye på siste Ul / plodprøve hvor de vurdert og avbryte forsøket. jeg var inne flere dager etterhverandre. Men de valgte og gjennomføre det. Jeg fikk ut 15 egg hvor av 9 ble befruktet 2 satt inn og 6 på frys. Ble gravid ved første IVF men hadde en SA når jeg var 5+4 har også ett negativ fryseforsøk bak meg. Jeg er 39 år

Så flott å få svar! Man lurer jo litt. Er ikke så mange å rådføre seg med av likesinnede utenom dette forumet akkurat :-)

Jeg er 40 år, og hadde i tillegg østradiolverdi; 30. Men ble altså avbrutt.

Klinikken sier- som til deg- at det er positivt at jeg reagerer så sterkt på medisineringen- og at jeg har eggstokker som en 25 åring... Men det hjelper jo ikke når man ikke blir gravid..

Skal ta kontakt til uken for å diskutere videre behandling. Hvilken medisin skal du bruke på andre forsøk?

Skjønner at du lever i spenning! Det blir spennende på torsdag manla! Krysser fingrene for deg!

Jeg hadde langt regime, gikk på suprecur noen uker, for deretter å ta menopur 150 og så 75 i tre dager. Men gikk altså ikke denne gangen.

Annonse

Testet negativt med cb test idag.. :-(

Ringte klinikken og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med blodprøve imorgen. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å begynnne på igjen,(har 2 på frys,og et ferskforsøk til) men alt går seg jo til...

Må jo håpe at det finnes et egg som fester seg når det er så stort utvalg!!! :-)

Godt å høre at det er flere med samme problem, man hører jo bare mye om for få egg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...