Gå til innhold

Koelstra Latinique duo?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Koelstra Latinique duo, bag og sportsvogn?

Jeg er på utkikk etter den perfektte vogna til førstemann som kommer i juli. :)

Håper noen kan svare på følgende:

Er den god å trille på ulike underlag?

Er den lett å legge sammen og løfte inn i bagasjerommet?

Er den behagelig for barnet?

Er den lun nok på vindfulle dager?

Har den et behagelig håndtak/god trillekomfort? (sliter litt med scenebetennese i armen)

+ evt alt annet som jeg har glemt å spørre om :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141409464-koelstra-latinique-duo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Koelstra Latinique sportsvogn. Kjøpte når lillemann var ca 6 mnd. Er kjempefornøyd med den. God å trille på de fleste underlag. Har til og med prøvd den utenfor stier i skogen, men der var det tungt å trille (men er ikke lettere med simo'en heller da). Fungerer greit på snø også.

Den er lett å legge sammen når man får inn teknikken. Lett å løfte, og tar veldig lite plass i bagasjerommet hvis du tar av hjulene (kjekt når man skal på ferie). Gutten min stortrives i vogna. Lett å regulere ryggen i alle stillinger.

Er nok ikke den luneste sportsvogna. Men er det veldig vindfult går det jo ann å dra over regntrekket og da blir det bedre. Ser ut som 2010 modellen er lunere enn 2009 når jeg ser på hjemmesiden til Koelstra i Nederland.

Kjempegod trillekomfort og gode håndtak. På 2009 er det teleskop-regulering av håndtaket. Ser at det på 2010 er "knekk"-håndtak. Så det er nok en stor forbedring hvis du tenker å ha stelleveske hengende på håndtaket. Lett for at den sklir nedover på 2009-modellen. Vogna er super å trille. Kan snu på de trangeste plasser så lenge en ikke låser fremhjula.

2009 modellen er litt hard i setet synes jeg. NOe som løses enkelt enten ved å sy eller kjøpe et seat-insert, evt bruke lammeskinn.

Har som sagt bare prøvd sportsvogna, men vurderer å kjøpe bag til den når nr 2 kommer til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...