Fuck google, ask me Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har allerede byttet alle tallerknene en gang, da ble jeg fortalt det var en produksjonsfeil med glasuren, men nå er nesten samtlige jeg fikk nye blitt stripete og stygge etter bare et par mnd bruk. I tillegg synes jeg alle glassbollene får skår i seg hele tiden. Alt jeg eier og har er i denne serien og alt er maks 1 1/2 år gammelt. Jeg synes det er det er utrolig dårlig kvalitet! Jeg har ting fra Ikea som jeg har hatt i årevis uten at de er blitt stygge i glasuren eller fått skår i seg. Jeg har lyst til å bytte ut alt sammen siden det tross alt er kjøpt som sett, men tviler på om det er mulig. Noen som har opplevd det samme?
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Nei, har ikke opplevd det. Men vet at glassene skal vaskes på max 50 grader. Kanskje dette gjelder for middagsservice også?
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 nei, men har hørt at det riper fort... Derfor gadd jeg ikke å kjøpe det selv. Har glassene, og de er ok synes jeg. Men klag, det er vel det eneste som funker tenker jeg.
MammantilPatrick Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har masse ifra Rosendahl Grand Cru, men jeg har ikke opplevd det samme. Er fornøyd, og synes de holder seg veldig bra jeg.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Vi har bare glassting i Gran Cru serien og er veldig fornoyde med det. Takk for tips, da skal vi ikke skaffe oss resten av serien.
nybegynner07 Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Et tips til: Ikke stable glassene. Da kan de plutselig knuse. Når det er sagt er jeg fornøyd med glassene, karaflene, skålene og kaffekoppene ;O)
LivetErEnLek Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Litt håpløst å ikke kunne stable glassene når man har 12 av hver synes jeg... Når det er sagt, er jeg helt enig med hi, ikke fornøyd jeg heller. Har ikke serviset, kunn glassene og skåler og synes de blir veldig fort stygge. Har planer om å finne noe annet å spare på, men har 12 av hver av det meste i den serien, så det blir jo litt å bytte ut da..
handygirl Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har ikke hatt problemer med noe av mitt service derfra. Stabler vannglassene også jeg.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har endel, både glass og servise - og er fornøyd. Har fått skår i ett glass, og det er jo sånn som kan skje - også var det feilproduksjon ved en kaffekopp en gang (så det med en gang jeg fikk den) - og fikk byttet den med en gang. Jeg stabler glassene/skålene - og vasker alt i oppvaskmaskinen.
Fuck google, ask me Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2010 Bra de fleste er fornøyd med Rosendahl. Kanskje er det jeg som gjør noe feil da:( Synes det er så fint og har egentlig ikke lyst til å gi det opp. Står det på eskene at det ikke skal vaskes på mer enn 50 grader?
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Har samme problem som deg ang. serviset. Det ser rett og slett ikke ut. Fullt av grå striper etter bestikket. Det er ikke selve glasuren som er ødelagt, men det blir striper når man skraper med kniv/gaffel. Fikk et tips om å vaske de med keramikkrens ( som man bruker på koketoppen). Dette funker bra, men det erlikevel irriterende at man må holde på slik med et så dyrt servise!
Fuck google, ask me Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. februar 2010 Klara Q : Bor du på vestlandet? Rosendahl sier nå til meg at det er problemer med dette servicet her på vestlandet...
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har aldri hørt at de ikke skal vaskes på mer enn 50 grader. Jeg kjører alt på vanlig program - og det er vel mer enn 50 grader antar jeg?! Bruker du det daglig, eller bare i spesielle anledninger? Vi bruker det ikke hver dag, men ofte i helger/hvis vi har besøk osv (altså oftere enn bare til bursdag og jul liksom).
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Jepp, bor i Møre og Romsdal. Du da?
Fuck google, ask me Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 9. februar 2010 Jeg bor i Stavanger, men hun fra Rosendahl som jeg snakket med, sier at hennes mor som bor i Molde har samme problemet som meg. Rosendahl sier også at det har noe med vannkvaliteten (hardt/bløtt) å gjøre i sammensetning med mengde vaskepulver. Er litt oppgitt her nå. Jeg har betalt litt for å få et bra hverdagsservise og så blir det sånn. Tenke, tenke...
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Det er veldig irriterende! Vi har det også som hverdagsservise, men er ikke mye stas å sette på bordet når det er helt grått. Har tenkt lenge at jeg skal reklamere på det, men har aldri kommet meg så langt. Få høre med deg hva utfallet blir da.
Gjest amandine Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 De grå stripene etter bestikk fjerner du lett med keramikkrens, sånn som brukes på keramiske topper.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er heller ikke fornøyd! Har akkurat de samme erfaringene som HI. Skår i alle glassboller, store og små. Et par glass har får skår også. De asjettene vi har brukt mest, har masse stygge striper. Fikk beskjed om å prøve jif el noe, men har ikke gjort det ennå.. LITT irriterende, siden vi har nesten alt i serien. Fikk masse til bryllupet for 1,5 år siden, og trodde seriøst det skulle holde mye lenger. Skuffet ja..
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 9. februar 2010 #19 Skrevet 9. februar 2010 Jeg prøvde med Jif, det fungerte ikke i det hele tatt. Men keramikkrens tok mesteparten av stripene.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #20 Skrevet 9. februar 2010 Det står med veldig liten skrift på esken at det ikke skal vaskes på mer enn 50 grader. Så vi bruker økoprogram på glassene.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 9. februar 2010 #21 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har også dårlig erfaring med Rosendahl Grand Cru glassene. Har faktisk bedre erfaring med Ikea sine, og har sagt til min mann at neste gang går jeg på Ikea og kjøper nye glass. Føler Rosendahl glassene knekker for nesten ingenting den siste tiden.
missiana Skrevet 9. februar 2010 #22 Skrevet 9. februar 2010 hmmm.. dette var rart. jeg har også dette problemet med rosendalh.skår i alle skålene mine. og de knuser utrolig fort. alle glassene jeg hadde ble knust også, 8stk. i løpet av seks mnd ca. veldig rart. bor på vestlandet jeg også
Gumman :-) Skrevet 9. februar 2010 #23 Skrevet 9. februar 2010 Vi har masse grand cru, men bare i glass.. Er kjempefornøyd, og synes det tåler mye!
~sjiraff~ Skrevet 9. februar 2010 #24 Skrevet 9. februar 2010 Vi har kun kaffekoppene (glass med stålhank), vannglass og karafler. Alt er 3-4 år gammelt og like bra som før. Vannglass og karafler brukes nesten daglig.
♥ Herligheten ♥ Skrevet 9. februar 2010 #25 Skrevet 9. februar 2010 Har det meste i Rosendahl, men har ikke noe å klage på. Det har aldri skjedd noe med mine produkter, og jeg bruker de hver dag. Ikke en flekk eller skramme på noen ting. Har både glass og porselen. Synes det er veldig fine og bra produkter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå