Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 portvinsgratinert chorizo stekte dadler med bacon rundt
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Stilig 14:09 - rent bortsett fra at det ikke er oppskrifter men navn på matretter...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Asparges surret i Serranoskinke. Og mozarella surret i Parmaskinke. (skinken bør festes med tannpirker e.l. så det holder seg sammen.) Begge deler settes i ovnen på ca 200 grader i ca 10 min. Passer best for folk som liker litt salt mat..
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Scampi stekt i chili, hvitløk og olivenolje 1 pk. rå scampi 2-4 røde chili 2-4 kinesisk hvitløk olivenolje Slik gjør du; Skrell scampi, hakk chili og hvitløk. Legg ingrediensene i en pose og hell i olivenolje (ca. 0,5-1 dl) La dette ligge i et par timer å marinere seg Sett på stekepanne og varm opp, hell i ingrediensene. Stek til scampiene forandrer farge fra grå til rosa/oransj Server varme
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Vet ikke om denne går under tapas, men NAM! http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7625
Knotten & lille persille Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Kjøttboller i Chili/tomatsaus. Kjøttboller: Svinekjøttdeig 500 g 1 egg rødløk hvitløk potetmel 2dl vann salt og pepper Bland alt til farse stek i brunet smør. Når kjøttbollene er stekt har jeg 1 rensket liten rød chili i biter, hvitløk og evt vanlig løk i panna. Freses lett. Tilsett 2 bokser hakkede tomater (evt smaksatt med hvitløk el chili), kokes inn. Dvs til sausen har tyknet litt- ca 15 min på svak varme. Nydelig!!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Tusen takk Alt høres kjempegodt ut:) Skal prøve ut alle oppskrifter! HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 he he, ok.. tenkte at navnet var nok, men jeg kan jo presisere..: skjær chorizopølse i biter, ca 1 cm tykke. legg dem i en ildfast form og hell portvin over, og sleng i ovnen, til pølsebitene er gjennomstekt. Evt flamber. Og når det gjelder dadlene: snurr bacon rundt og stek dem i panne:) 14.09
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Tortilla ala española Det er potet omelett,med løk. Skjær poteter i ca 2cm skiver,stek i olje hakk 2 løk,og ha oppi potetene og stek til potetene er møre ha oopi så mange egg at det dekker poteter og løk stek og snu omeletten legg ett lokk over panna og snu den. server den kald med en tannpirker. Er du glad i blekksprut kjøp små blekksprut( Meny) har dem i allefall ferdig rensa. Hakk opp 5 hvitløks båter og en bunt persille salt blekksprutene litt ,og stek i litt oliven olje ca 5-6 min snadder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå