Gå til innhold

Hvorfor så liten vektoppgang under svangerskapet, tross i elendig kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg spiser skikkelig usunt nå som hun er gravid. Det begynte med at hun kastet endel opp, og derfor begynte hun å spise hva enn hun fikk lyst på, for rett å slett å få NOE i seg. Og det ble etterhvert mye godteri og chips og søte kjeks. Men etterhvert i svangerskapet ble formen hennes bedre, uten at hun sluttet å spise usunt. Så nå spiser hun masse godteri hver eneste dag! Men hun har nesten ikke gått opp i vekt likevel, mindre enn gjennomsnittet! Hun veier noen kilo for mye i utgangspunktet, så det virker jo ikke som om kroppen hennes ikke tar til seg ekstra kilo heller, så hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si..

Jeg gikk heller ikke opp så mye, selv om jeg spiste det jeg ville..

Så har man jo også de som går opp 20,30 eller tilogmed 40 kg, som påstår at de nesten ikke har spist noe ekstra og usunt..

Skrevet

Så nå at hun veier litt for mye fra før av, da kan du ha forklaringen der..

da trenger man ikke gå opp så mye som andre ;)

Skrevet

Si det. Kanskje hun ogsaa beveger seg mye? Kanskje hun har mye aa "ta igjen"?

Ikke lett aa si. Jeg spiste masse sjokolade og digg i mitt foerste svangerskap og gikk opp formidable 24 kg til sammen. I andre svangerskapet spiste jeg supersunt, bevegde meg mye mer, men gikk opp like mye. Kroppen er rar :)

Skrevet

Jeg tenker at hun sikkert beveger seg mye, eller at hun kaster opp ennå. Uansett vil jo blodsukkeret hennes svinge og det er en viss fare for svangerskapsdiabetes/glukoseintoleranse når man spiser mye godteri, og dermed stort barn, selv om hun selv ikke går opp så mye. Det er jo ikke bra, men det er sikkert ikke så lett å si heller:) Jeg skjønner jo at man blir mye mer godtesjuk når man er gravid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...