second_time Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har kjøpt boken "Kvinner bærer halve himmelen" (beretninger om livssituasjonen til kvinner i Kongo) av Jan Speed til et vennepar i bryllupsgave, men samboeren min er usikker om vi kan gi denne boka som en bryllupsgave. Boka er veldig bra, alle inntekter av boka går til å støtte arbeidet blant kvinner i Kongo og hadde den ligget på mitt gavebord hadde jeg vært henrykt. Men... alle er jo ikke som meg
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Tjæ... Ville vel først og fremst gått etter ønskelista til brudeparet.. Det er vel en typisk gave som bare blir liggende å støve ned kanskje..
second_time Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Brudeparet er høyst samfunnsengasjerte og hun har master i media. Ingen tvil om de vil like boka, men er det passende å gi den som bryllupsgave?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Hvis du er sikker på at de vil like den, så ser jeg ikke noe problem i det =)
Me & Ne Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Flott gave vil jeg si! Tror ofte det er fler gaver som oppvaskhåndklær og duker som blir liggende og støve ned... Syntes det med bryllupsgaver tar helt av,at de absolutt skal få AKKURAT det de har satt på lister selv syntes jeg er ille. Mye mer personlig med noe en har funnet på selv og som passer godt til vedkommende. Denne boka vil bli husket ! :-)
Studine mevik Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Jeg synes det høres ut som en flott gave. Vi setter selv opp ønskeliste til bryllupet og vi har satt opp bøker på lista. Vi ønsker oss ganske mange forskjellige type bøker egentlig
Rampongi Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Hadde jeg fått den boka, uansett bryllup eller ikke, så hadde jeg blitt kjempeglad og den hadde nok ikke støva ned Kjempefin gave om brudeparet er sånn någenlunde oppdatert og engasjerte
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Jeg synes det høres ut som en flott gave jeg! Ellers er jeg for å kjøpe det brudeparet har på ønskelisten, eller noe VELDIG originalt, ellers blir det bare liggende å støve ned. Håndklær og sånne ting, er et big no-no i min verden.. Kanskje fordi vi fikk det til vårt bryllup, og jeg var så korttenkt at jeg ikke tenkte tanken at vi kunne gå og bytte de inn i noe annet (kjøpt på Kid..) Menmen:)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Poenget er vel at gaven skal passe brudeparet? Om du er rimelig sikker på at de vil like den, hvorfor ikke? De får sikkert nok bestikk/ servise alikevel. Men om du er usikker ville jeg ha kjøpt noe fra ønskelista, evt boka pluss noe lite fra ønskelista...
Kamomille Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 kjempefin gave, men jeg ville nok også vegret meg for å gi det i gave. Høres egentlig ut som om gave er mer til bruden enn til de som par? Jeg hadde nok kjøpt noe som var mer konkret og varig i bryllupsgave og heller gitt en slik bok i julegave/bursdagsgave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå