Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Er kommet inn i en ond sirkel.. Har vært hjemme siden jeg fikk eldste for 4 år siden, jeg er nå hjemme med yngstemann mens eldste går i barnehage 3 dager i uka. Problemet mitt nå er at jeg føler jeg har ramlet helt ut av samfunnet. Tenker bare negativt om meg selv, har prøvd å få meg en jobb på ettermiddager/helger men har så langt bare blitt avvist. Virker vel like usikker som jeg føler meg. Føler jeg ikke mestrer en dritt, og nå orker jeg ingenting lenger. Orker ikke spørre flere plasser. Skal vel også nevnes at jeg sliter mye med sosial angst samt kroniske fysiske plager. Har gått til behandling lenge tidligere, fungerer greit nok nå men takler ikke nye ting og utfordringer så godt. Vurderer å ta mer utdannelse til høsten, men pga diverse tull da jeg var yngre er det ikke sikkert jeg vil få studielån det første semesteret (muligens heller ikke det andre) og da har jeg ikke råd..prøver å kontakte lånekassen, men får ikke svar! Skal søke yngste i barnehage til høsten, men jeg må jo ha noe å betale barnehageplassen med først. Da ryker jo kontantstøtta også. Å, jeg er så frustrert og føler meg så mislykket..føler livet bare går forbi meg. Vet det er bare jeg som kan gjøre noe med det, men vet bare ikke hva jeg skal gjøre.. Er så deppa for tiden, har ingen planer for dagen og ingenting å se frem til. Månedens høydepunkt er når jeg får kontantstøtten, for da kan jeg i det minste ta meg en handletur.. Er i et bra forhold ellers, og har snille barn så det er jo positivt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg klarer aldri å åpne meg overfor andre heller, bare later som alt er så fint og flott hele tiden.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Tja, du sier det selv. Proev aa gjoere noe med holdningen din til livet. Positive mennesker ser oftere muligheter enn negative mennesker og gjoer det derfor ofte bedre i livet Skriv mail til laanekassen, da faar du et skriftelig svar. Finn deg en hobby, saa skal du se du finner venner og kanskje til og med selvtilliten din Ting ordner seg, hvis man jobber for det og vil. Bare husk aa sette smaa og oppnaaelige (del)maal her i livet
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Får ikke svar på mail fra lånekassen jeg.. lurer på om jeg må sende mail på ny, en mnd siden jeg sendte mail. Tror jeg nesten er programmert til å tenke negativt pga alt mulig dritt jeg har opplevd, men utenpå er jeg alltid smilende og glad og har ofte fått høre at jeg er lett å like som person faktisk:) Og jeg er egentlig både skoleflink og oppegående, har bare glemt det underveis.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Føler jeg har viklet meg sånn inn i mine egne negative tanker at jeg ikke klarer å tenke klart lenger:/ HI
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Saann er det. De som har det vanskeligst er ofte de som virker mest glade og fornoyde. Send laanekassen en mail til du. De svarer seint, men jeg har jo pleid aa faa svar i loepet av et par uker i hvert fall. Ellers kan du jo bare soeke studieplass og om laan. Da maa de svare deg (men klart, kjedelig hvis de bruker saa lang tid at halve semesteret gaar foer du vet svar da). Men hvorfor skulle du ikke ha krav paa laan det foerste aaret da? Det virker jo veldig rart.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Fordi jeg har avbrutt utdannelse før, har fått beskjed om dette før men har tatt litt utdannelse etterpå uten støtte så jeg vet ikke om jeg har "hentet meg inn igjen" da. Lang historie:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå