Gjest Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 D første han gjør om morgenen er å drikke kald,gammel kaffe OG røyker enda han VET det fremkaller spye! Jeg sier hvis han spyr av kaffe og røyk på tom mage må han starte dagen med å spise ei lita brødskive.Men nei,spise er jo d siste han gjør..Det er som å snakke til en vegg!!! Seriøst! Det er ikke bare om morgenen han kan spy,men ellers om dagen også! Så lenge magen er tom og han drikker kaffe og røyker samtidig.Det skjer tilogmed vis han drikker masse brus på tom mage,ellers spise mye frukt på tom mage! Dette skjer jo ikke hos meg! Greit nok,jeg drikker aldri kald gammel kaffe da,må være fersk,men likevel..Jeg røyker ofte på tom mage,spiser frukt på tom mage,drikker brus..osv.. Kan d være noe med magen hans kansje??? Jeg ble med han til legen en gang og fortalte dette.Legen sa ingenting,bare så på han!
Gjest ->>- Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Eh, ja. Ja, det kan være noe med magen hans kanskje. Om han er teit nok til ikke å kunne gå til legen og ta det opp selv, får han vel bare ha det guffent, da?
Full house Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Om et menneske kaster opp hver dag trenger man jammen ingen overlege-tittel for å skjønne at det er noe som ikke stemmer. Og jeg synes det er VELDIG merkelig at legen bare "så på han" såfremt dette ikke var en lege med røgntenblikk, da. Endre matvaner med en gang, og bestill legetime. Selv om han har en noe usunn start på dagen som kan være årsaken, kan det være noe alvorlig også. Og han bør jo finne ut hva det er.
OsloMor Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Gastroskopi, kanskje det er lukkemuskel mellom magesekk og spiserør? Høres uansett ut som et forferdelig kjipt morgenrituale å ha.....
It's all about me Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Da guttungen kastet opp hver dag og flere ganger om dagen viste det seg han hadde cøliaki. Du får kjøpt hjemmetest på apoteket.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Spisevegring av noe slag? Uansett hoeres det hele veldig usunt ut. Hvem vet, kanskje han har magesaar for eksempel. Han burde begynne aa ta helsen sin paa alvor (= endre kosthold) og komme seg til lege.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Han elsker å kaste opp sier han,d er deilig,og d har jeg ingen tro på! Sier d vel bare for at d skal høres ut som han er tøff og ingen pyse. Han spiser middag og går ikke og kaster opp like etter,så kan ikke være anorexia eller bullimi.Dessuten elsker han kroppen sin,til tross for at han har gått opp 10 kilo på ca 2-3 mnd.Fått litt for mye mage synes jeg,han var slank før,eller egentlig litt tynn.Han er 1.82 høy ca og var 69 kilo før,og nå 79.Han har begynt å spise alt for mye yoghurt,derfor han har gått så mye opp i vekt! Nå har han heldigvis trappet ned på yoghurten til bare 3 STORE bokser pr dag.Altså 1 1/2 liter! Før var det flere bokser pr dag! Når jeg tenker meg om nå så er d ikke bare når magen er tom han kaster opp,han spiser jo en stor boks yoghurt i 6 tiden om morgenen,og går og legger seg igjen,og kan da kaste opp senere når han står opp.Ofte kaster han opp av et hosteannfall,og da pleier magen alltid å være tom! Ofte har han kastet opp bare han kjenner at han skal til hoste. Han kontakter ikke legen pga den undersøkelsen,er en pyse likevel han! Men forstår han godt,selv om dette er viktig å få gjort!
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Frokostquiz er best på tjukken : cøliaki,hva er det egentlig? Er d ikke sånn at man ikke tåler melprodukter? Han her spiser så sjelden brødmat..En og annen gangen kan han spise litt boller da..Og kaker er han glad i.D får han hos sin mor..
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 ikke lett, men om han spiser- så kaster opp kan det være bulemi. Han må komme seg til lege, uansett hva det er så er det ikke bra.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Folk med bulimi liker jo foelelsen av aa kaste opp gjerne. Uansett, han burde manne seg opp til aa innse at det ikke er normalt aa spy hver dag og komme seg til legen.
2blå1rosa1ønske Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Høres ut som et begynnende magesår spør du meg.... Kaffi og røyk er ikke det beste for magen da ihvertfall. Han bør absolutt sjekke det, for er jo ikke vanlig å ha det slik..
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Drikker han gammel kald kaffe? Er han 80 år eller ;-)
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Haha! Skulle trodd han var 80 ja,dere aner ikke.. Han er fryktelig lat,så er vel derfor han drikker gammel kald kaffe! Han spiser ganske lite,det er jo d med yoghurten da og så middag.De med bullimi sitter vel og strapper i seg masse mat hele dagen og går og stikker fingeren i halsen like etter måltidet vel??? Han gjør ikke dette han! Oppkastet kommer av seg selv,han må løpe på do! Og kastet opp sånn har han gjort før han begynte på yoghurten altså! Tror nok på det med magesåret jeg også! Han har hatt magesår før! Eller ble ikke skikkelig undersøkt da,fikk bare tabletter for det og den virket.Vis jeg ikke husker feil så sa han til meg at han kastet opp blod den gangen!
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Hallo, hvis han har hatt magesaar foer kan han da ikke holde paa saann :/ Kaster man opp blod av magesaar saa har man hatt det lenge uten aa ta noen form for hensyn Han trenger virkelig aa begynne aa tenke litt lengre enn sin egen nesetipp.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 D jeg mente med at han kastet opp blod (som jeg innbiller meg at han sa)d var for flere år siden! Han sier selv at han ikke kaster opp blod nå,jeg har spurt! Så vis er d magesår,er d nok begynnende!
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Jo, jeg mente jo sist gang. Han maa ha gaatt med magesaar lenge
Ugl@ Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Han må oppsøke lege, og det snarest for å få sjekket. Det kan være magesår eller noe annet galt, magesår kan utvikle seg til magekreft igjen hvis det ikke blir behandlet. Stort sett skyldes det i de fleste tilfeller en bakterie, som kan behandles med antibiotika.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 Så dere har fire små barn, men røyker som det første dere gjør om morgenen? (refererer til at dere begge røyker på tom mage). Kanskje dere begge skulle droppe røyken og få normale kostvaner, så gjør dere iallefall barna deres en tjeneste.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #19 Skrevet 9. februar 2010 Skal ta og bestille en time til han! Må jo få d undersøkt! Og så får han bare bli nervøs,dette er viktig å få undersøkt! Men tror neppe d er kreft..Da hadde han vel ikke tålt mat,spydd opp all maten like etter måltidene,noe han ikke gjør!
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #20 Skrevet 9. februar 2010 vi går ut og røyker da..Og jeg ammer ikke! Og jeg har faktisk begynt på champix røyketabletter for jeg ønsker å slutte med den dritten! Har holdt på i 1 uke nå,og håper virkelig at d hjelper!
Ugl@ Skrevet 9. februar 2010 #21 Skrevet 9. februar 2010 Kreft er det nok ikke så stor fare for at det er, men er det magesår så kan det utvikle seg til å bli kreft over tid hvis det ikke blir behandlet. Så skrem han gjerne med det, enkelte mannfolk trenger en skikkelig oppvekker. Glad jeg har en mann som har angst for å bli alvorlig sjuk, så han løper til legen hvis det er noe som ikke går over av seg selv.
Ugl@ Skrevet 9. februar 2010 #22 Skrevet 9. februar 2010 Mitt beste tips: finn fram håndarbeid som enten strikking, hekling eller brodering, det hjelper faktisk på suget. Jeg lærte meg å helke da jeg slutta å røyke :-) PLuss at jeg brukte litt lakris og mentol pastiller. Kaffen bør man kutte ut hvis man kan, for den kan faktisk forsterke suget, gå over til feks te, eller knaske en gulerot.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #23 Skrevet 9. februar 2010 Kaffe drikker jeg lite av,bare en og annen koppen en gang i blant.Jeg tror ikke hekling hadde hjulpet for meg! Jeg blir veldig fort rastløs om jeg ikke får det til,og blir irritert,og da kommer suget! Jeg tror det blir ganske tøft når jeg blir ferdig med tablettene,jeg gruer meg skikkelig.. Jeg er ganske mye deppa for tiden og har en samboer som ikke er typen til å trøste..og føler meg da veldig alene..Da tyr jeg automatisk til røyken.Jeg føler på en måte at den er en venn da..At jeg får trøst på en måte..D er ikke enkelt altså..
Ranveig R Skrevet 9. februar 2010 #24 Skrevet 9. februar 2010 Mannen min kastar opp i periodar. Etter ein slitsom periode fekk han tatt gastroskopi og dei oppdaga mellomgulvsbrokk. Han har gått på diverse medisiner, men no har han vore veldig bra og medisinfri lenge. Det har lettare for å kome tilbake når han er veldig sliten eller stressa over tid. Men det bør jo vere ganske lett å gumle i seg ein tørr kjeks eller to før kald kaffi og røyk - dersom det er det som er verst for magen.
Ranveig R Skrevet 9. februar 2010 #25 Skrevet 9. februar 2010 Mannen har ikkje kasta opp på grunn av anna enn omgangssjuke etter han slutta å røyke forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå