Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 20 dager tilsammen for barnemor og barnefar hvis de bor sammen. Går det an å få sykemelding til barnet dersom det er sykt mer enn 20 på et år? Eller er det slik at barna ikke kan være syke mer enn 20 dager? Bare vannkoppene er jo flere dager.. hilsen førstegangsmor
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Du har krav på fri for å passe syke barn uansett hvor mange dager det er i året, men dere får bare betalt for de første 20. En sykmelding vil ikke endre på det.
Gjest ->>- Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Er de syke flere dager, må du ta ulønnet permisjon eller feriedager. Eventuelt ha så flaks med arbeidsgiver at du får lønnet velferdspermisjon likevel, men det tilhører nok sjeldenhetene.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Et barn kan ikke sykemeldes fra barnehage/skole, det er ingen inntekt. Du kan heller ikke syekemeldes hvis dagene er brukt opp, det er ikke du som er syk. Har du ikke flere dager må du værehjemme uten lønn eller ordne det på annen måte.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 tusen takk for svar.. selvfølgelig!! Jeg kom ikke på at det går an å ta ulønnet fri eller feriedager.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Vi har 40 dager, men det måtte vi søke på. Det er pga en del oppfølging med ene barnet. Vannkopper og vanlige barnesykdommer er nok ikke grunnlag for økte dager, da:-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 I spesielle tilfeller kan du få omsorgslønn. Sjekk dette på NAV sine sider.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Mange arbeidsgiverer godtar at man bruker egnenmeldingsdager hvis man har brukt opp alle syktbarn dagene. Både min og min manns arbeidgiver gjør det, har aldri hatt behov men min arbeidgiver sa på et møte engang at det var greit. Eller så får man gå til legen å håpe at de vil sykemelde en. Noen leger gjør det. Ellers så får man høre med nav om det er mulig å få flere, naboen hadde ubegrenset ett par år pga av alvorlig sykdom og astma og alleri hos ungene.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 20 dager er jo 4 hele arbeidsuker jo. Tror ikke særlig mange barn er syke mer enn 20 hverdager i løpet av et år.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Du har fortsatt 20 dager om du har to barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå