Gå til innhold

Jeg er en taper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og skriver CV og det har jeg ikke gjort på 6 år kanskje..jeg har absolutt ingenting å komme med! Ingen utdannelse, bare diverse småjobber.. De siste tre åra har jeg måttet være hjemme med sykt barn og nå må jeg jobbe et år for økonomien, helst ville jeg ha studert med en gang.. Æsj..føler meg som en skikkelig taper..ingen utdannelse ( ikke fullført videregående engang ), ikke lappen..

Og nå syter jeg på dib og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta deg sammen og gjøre noe med det. Man kommer ikke langt med sutring

Skrevet

Men det som er bra at du kan gjøre noe med det. Det er lett å dra seg ned og tenkte at dette blir vansklig og det ikke er din skyld fordi du har måtte ta deg av et barn som er sykt osv, men du har et valg nå og det er bare du som kan benytte deg av det. Det er flust av mødere som har utdannet seg i ettertid, og de jeg kjenner har fått et nytt liv.

Hvis du ikke vil være en "taper"(misliker dette ordet) er det bare du som kan gjøre noe med det.

Gjest sug lut
Skrevet

Du er ikke en taper. Du har bare ikke kommet i gang med løpet ennå.

Skrevet

Fokuser på en ting om gangen. lag deg små delmål :-) Du er ingen taper, selv om du ikke har skriftlig dokumentasjone på dine evner og egenskaper. Men jeg forstår hva du mener, jeg har følt det samme. Samfunnet er nå bygd opp sånn at du er hva du gjør... Vær stolt av at du har tatt deg av ditt barn, se fremover og tenk på hva du vil oppnå, ikke hva du ikke har fått til i fortiden :-) Lykke til :-)

Skrevet

Hei

Jeg vet hvordan det er.... har vært der...

Jeg fikk to barn på rappen, hadde ikke utdannelse og ingen planer for livet egentlig....

Min mann byttet på jobber og vi flyttet litt, og jeg gikk hjemme med barna. Vi hadde dårlig økonomi, og han hadde gjeld fra før vi traff hverandre som vi måtte slite med.

Nå er det en del år tilbake.

Jeg tok utdannelse, og fikk jobb etterpå.

Nå har jeg jobb der jeg tjener ganske bra, og to hus og et tredje barn.

Jeg jobbet på butikk og som hjemmehjelp, og fant ut at det ville jeg ikke i lengden, men det var jo greit der og da, for å tene litt penger.

Du får sette deg ned å tenke over hva du vil bli, og hva du vil jobbe med. Så planlegger du hva du skal gjøre om et år.

Lykke til med planlegging og jobb.

Jeg er ikke noe supergirl! Greier jeg greier alle!!!

Skrevet

Ikke vær så hard mot deg selv. Du har ikke bare vært hjemme! Sett deg ned og skriv om alle oppgavene du har måtte gjøre og hvordan du organiserer og strukturerer deg for å få gjort alt du må. Du har mye praktisk erfaring som du kan bruke. Finn egenskapene som kommer til nytte i jobben du søker på. Vis at du ønsker jobben og at du har kunnskap om hva de driver med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...