Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Litt mye fritid i dag, Hi? Har du mensen?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Helt enig med hi. Det er ingen som snakker når de er 5, 6 mnd. Nå får dere gi dere. Snakkingen kommer tidsnok, la de nå være bebiser.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Babyen til kusina mi sier pa-pa. Enten så sier han pappa eller så er han, i en alder av 5mnd., en stor fan av paven. Hvem vet?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Alle babyer sier jo mamamamamama, dædædædædædæd, papapapapapa, men å sammenligne det med; "babyen min kan si et ord" altså, get a grip her.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Bare fordi dere ikke har opplevd det selv, gir det dere ikke kompetanse til å fortelle hva ingen gjør og hva alle gjør. Sønnen til en venninne av meg kunne noen ord da han var 6 mnd. Sa mamma til mammaen sin, og bappa til pappen, og bø til hunden... Og kunne peke på de ulike kroppsdelene sine, når man f eks spurte hvor hode, mage og foten var.. Han var generelt veldig tidlig ute med språket sitt, snakket tidlig rent osv. Så det finnes unntak, selv om det kanskje er veldig sjeldent. Min datter der i mot, er snart 9 mnd, og bare babler mamamam og babap osv.. Men mødre må da få lov til å skryte av barna sine, om det så kanskje bare er babbel, uten å bli kritisert for det.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 vel, de hermer etter ord de hører uten at de forstår hva det betyr... en vennine av meg har mange barn - 5 stk og da sistemann kom plukket han fort opp "hei" ungen sa klart og tydelig "hei" ved 5-6 mnd... men det er jo ikke så rart når 4 andre unger kom bort til baby etter skole/barnehage sa hei og dullet litt (var helt sprøtt - og kjempegøy)... så jo jeg tror enkelte er tidelig ute og eller blir mye stimulert (babyen haddde jo to voksene og fire barn som stimulerte den)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Tilogmed min baby på 3 mnd!! har "snakket". Og jada, jeg har hørt både mamma og nei.. men at det var og kommer til å være noe annet enn bare lyder som kan LIGNE på de ordene, før hun blir mye større, det er jo en annen sak
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Synes det står mye verre til med norsken til HI som sier i overskriften sin: "....når de er så liten". Når de er så små, heter det. Du snakket hvertfall ikke tidlig!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Hehe.Kan skrive det på begge måter.Og dessuten hva gir deg rett til å være retskrivningspoliti da?Har du ikke noe bedre å ta deg til? Og mine barn "snakket" tidlig og det samme gjorde jeg. Det jeg mener er at omtrent ALLE babyer klarer å si mamma og pappa på en eller annen måte (ma-ma,mama,maaamma,paaapa,pappa,pæppa osv.......) Men så morsomt når mødre skryter hinsides av at barna deres SNAKKER når de sier MAMA når de er så vidt kommet ut av musa...Get a grip or take a trip. jeezzz...Du er vel en av de du da siden du føler deg truffet Ha en super dag Hi
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Babyen min sa "hei mamma" når han kom ut av dåsa mi. Dere er så forbanna dumme ass.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Se om babyen kan si mor også.. Da har du mer å skryte av..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Min prater helt forståelig.. Hun er en uke..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Nei, det er ikke noe som heter "når de er så liten". Liten er entallform! Du snakker om DE...altså flere.... Dårlig norsk fra HI.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Om hi skriver dårlig norsk eller ikke er irrelevant. Det er ikke det som er poenget her. Selvom hun har noen skrivefeil, så forstår dere ufattelig godt hva hun mener. Mørkt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Seriøst: Ungen min har sagt ma ma fra han var under året. Og virkelig MENT "mat" når han sa det. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Kan ikke skrive det på begge måter, HI. I entall heter det liten, og i flertall små. Hun er liten, de er små... Det er litt ironisk at du ikke klarer enkel rettskriving når du poster et innlegg om språkutvikling. Så vi ler litt av deg:-D
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 min eldste har hele tiden vært veldig tidlig ute. da hun var 3 mnd sa hun som du nevner over her ma ma ma ma .... men når hun var 4 mnd sa hun klart å tydlig mamma når hun så meg. 6 mnd så hun på pappaen sin og sa tydelig PAPPA.... 7 mnd satt hun i vognen sin og vinket til alle hun så og sa hei mens hun smilte fornøyd. skal si det var mange gamle damer som stoppet opp og var helt i hundre.... så det går faktisk an....
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #19 Skrevet 9. februar 2010 Dette blir bare dummere og dummer.. 3 mnd.. artigste tråden ever.. hønsehuer..
Anne-B. Skrevet 9. februar 2010 #20 Skrevet 9. februar 2010 Babyer snakker fra de er ganske små, med forskjellige typer gråt den første tiden til og etter hvert med mer bestemte lyder. Og med hender, ikke minst. At en liten baby sier mamma, er nok kanskje ikke fordi de har en bevisst oppfatning om hva en mamma er, men at det er en lyd som assosieres med mor som omsorgsperson. Hvorfor tror du at mamma er et ord som ofte brukes om en mor? Det kommer nok fra babyene selv. M og A er de enkleste lydene å lage, om det for eksempel hadde vært L og O, så hadde kanskje ordet "mamma" vært Lollo.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #21 Skrevet 9. februar 2010 Min baby sa "egg" når hun var 1 mnd, og "tiss" da hun var 3;)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #22 Skrevet 9. februar 2010 min gikk når hun var to uker.. og snakket helt rent når hun var tre uker.. dere er noen fine damer.. hehehehe.. tullinger ass..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #23 Skrevet 9. februar 2010 Barn er som kjent ulike, og det finnes faktisk babyer helt ned i 6 mndr som bruker ord bevisst og med hensikt. Les litt forskning, folkens. Da datteren vår var fire måneder så hun på meg hver gang vi spurte "Hvor er mamma?" og på faren sin når vi spurte "Hvor er pappa?". Hun forsto med andre ord hva lyden/ordet var knyttet til. Hun sa "Mamma, vil opp!" da hun var 9 mndr og ville opp av senga. Er det ufattelig også?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #24 Skrevet 9. februar 2010 ungen min er en uke.. ligger å roper på meg nå. mamma, kom å hent meg, hvor er du mamma. fy faen, dere hører det dere vil.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #25 Skrevet 9. februar 2010 22.27: Er du dum i hodet? Har du ikke lest noen verdens ting om barns utvikling? Tror du alle følger gjennomsnittet? Vet du i det hele tatt hva et gjennomsnitt er? Enten er du ikke spesielt skarp, eller så er du misunnelig på mødre med barn som snakker bevisst tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå