Let's hear it for the boys! Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har så lyst til å ta meg en liten tur på kafe eller noe med en venninne i morgen kveld, men jeg vet faktisk ikke om jeg tør! Skjønner ikke hvorfor egentlig. Baby blir seks uker nå på fredag og har en pappa som er mer enn villig til å være alene med han et par timer. Jeg ammer, men skal prøve å pumpe ut nok. Hvis ikke det blir nok får han bare litt MME. Er jeg veldig rar nå?? Noen andre som kviet seg veldig til å dra fra babyen første gangen? Hadde ikke det problemet med førstemann...
flypapir Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 For meg høres dette veldig kjent ut Fant på en hel masse unnskyldninger for å slippe å gå ut alene. Men når det først skjedde var det utrolig deilig! ...og det er faktisk bare å dra hjem igjen dersom det blir helt krise for deg/babyen/pappan
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg hadde det veldig sånn - var stressa bare av å gå på butikken alene;) Hehe... Men jammen er det godt å komme seg litt ut av ammetåka også! Kan du ikke bare prøve? Allier deg med ei venninne som forstår det hvis du føler at du vil hjem med en gang, forsikre deg om at pappan ringer hvis det er noe - med en gang - og kos deg! Dra et sted som du kan komme deg hjem igjen på et blink i fra - så kommer det til å gå supert!
Let's hear it for the boys! Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Det er akkurat det - disse seks ukene har handlet utelukkende om pupp, søvn, bæsj og pupp. Jeg trenger litt voksen input! Ikke at samboeren min ikke er voksen og veldig flink til å snakke, men han ser jeg jo hver dag! Hehe. Jeg skal prøve å få gjennomført dette prosjektet i morgen, så får vi se hur det går
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Helt normalt Kroppen er jo proppfull av hormoner saa kort tid etter foedselen. Men det kan likevel bli deilig med en liten tur ut skal du se.
lille sprelle Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Så heldig du er som faktisk har kunnet ta deg av babyen selv og er frisk nok til å tenke på en tur ut av huset uten følge så snart etter fødsel! Kjør i vei! (og for pappaens del er det kjekt med sånne mme-kartonger - helt ferdig blandet )
Honningmelon Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Jeg tenkte akkurat sånn som deg. Grudde meg til og ut av huset. Følte meg så usikker. Men, du har veldig godt av det! Så kom deg ut og nyt det
OsloMor Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Nei, sånn tenkte jeg faktisk overhodet ikke med barn nummer to. Fikk to unger på 1.5 år, og synes det var passe herlig å dra ut for kaffe. Virkelig nøt å være meg selv. Gå på kafe:)!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Huff , ja jeg fikk helt angst av å være borte fra babyen min bare kort tid, så skjønner deg godt. Ikke tving deg selv før du føler deg klar. Man koser seg ikke om man bare er superstressa på om babyen har det bra.. Andre min er nå 3 uker og jeg føler meg heldigvis mer avslappet denne gang. Nå er det mer at formen min er elendig etter stort blodtap, så tar tid å komme seg fysisk.. Men gleder meg til kafé-turer igjen. Tror jeg tar med snuppen selv om jeg er mer rolig på det nå.. Lykke til uansett.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Jenta mi er 7 mnd, og jeg har fortsatt problemer med å forlate huset. Innser jo at det er noe spesielt da.. Men går likevel ikke ut før jeg vet at hun sover, og mest sannsynlig kommer til å sove en stund.
mamsen=) Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Skjønner deg veldig godt!! Jeg har fremdeles problemer med det...og jenta mi er 21 mnd! Tror det var fordi jeg aldri klarte å finne på noe mens hun enda var liten, jo lenger man venter jo værre blir det! Men nå er vi 2 for det meste alene da papp'n jobber et annet sted og helgependler.. når han er her i helgene vil han gjerne at jeg skal dra ut alene, men greier det ikke..merker det tærer veldig sosialt! Blir så ufattelig avhengig. Så anbefalingen er kom deg ut!!! Ha det gøy, skravle, drikk masse kaffe! koooos deg=)
Let's hear it for the boys! Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 9. februar 2010 Godt å høre at dere alle VIL at jeg skal dra ut! Hehe. Hadde faktisk forventet å høre at jeg er en dårlig mor om jeg drar ut på kafe. DIB, vet dere Jeg har faktisk flere sjanser denne uka, så vi får se hvilken av dem jeg tar. Men det blir snart! Er jeg litt spesiell om jeg er dritnervøs?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Hehe, høres veldig kjent ut! Er jo rart å gå fra babyen for første gang, men alle har godt av det. Far og baby får litt alenetid, og du får være deg selv en stund. Ville bare ha testet om han tar flaske først.. Er ikke alle som vil/ får det til når de er vant til pupp. Vi gav flaske til 1.mann noen ganger, og funket helt fint. Tenktet ikke over at det måtte holdes ved like. Så etter en stund uten flaske skulle jeg til tannlegen. Pumpet en god porsjon og dro avgårde. Når jeg først avet ute kom jeg på flere ting jeg skulle ha gjort, så ble ute en stund. Plutselig får jeg en telefon fra en litt fortvilet pappa. Gutten var illsint og sulten, men tok ikke flaska.. jeg hadde værsågod å komme kjem å mate hehe.. Tror han var litt eldre en din da dette skjedde, men ville fortsatt ha testet ut flaska. Da vet du at han tar den og du klarer kanskje å slappe bedre av mht å gå ut når du har sett at han får i seg mat selv om du ikke ammer.
Ranveig R Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Det er heilt naturleg. Om du ikkje har lyst, så ber du veninna di heim til deg i staden for, eller du tar med babyen på kafé. Babyen har det nok heilt fint saman med mannen din eit par timar, men om du berre tenker på korleis babyen har det heile tida på kafé har du det ikkje noko kjekt der heller. Med eldste var eg med mannen på julebord då eldste var 10 veker gamal. Eg hadde det grusomt, klarte ikkje å tenke på anna enn at eg ikkje var med babyen. Prøvde ikkje igjen før etter ganske lang tid. Med lille var første gong vekke (lenger enn 1/2 - 1t for å handle) då ho var 6 mnd. Igjen sat eg med ein vond følelse heile dagen, og det med god grunn, jenta viste seg å nekte å ta flaska så eg måtte heim og amme før eg reiste igjen. Det er ingen regel som seier at du MÅ dra på kafé utan babyen når han er 6 veker gamal, så om du ikkje er komfortabel med det lar du vere.
NormaJean Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 du må kooooooose deg;) Vil ikke ungen din ta flaske så kan dere jo koppmate, ganske greit det også:-) og når du har fått testet deg litt med cafe tur, så kan man jo etterhvert våge seg ut på ett glass vin med en venninne eller 2 ;-p gjør det som føles rett, men det kommer nok til å gå så bra atte....
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Rar vet jeg ikke..men jeg hadde aldri tvilt på det, en liten cafe tur midt i hverdagen liksom mens baby er hjemme med pappa?!? Det skjønner jeg ikke at bør være ett problem....
Rampongi Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 Vet du, sånn var jeg også, og jeg dro ut og tok en øl med gode venninner sånn cirka etter 6 uker (amma ikke). Du verden så godt det var. Skjønner godt du er litt redd for det var jeg også. Husker bussen hjem ikke kjørte fort nok. Men tro meg, du har så mye igjen for det etterpå. Ungen og pappa får kose seg alene og du blir enda mer lykkelig av å se ungen igjen Vinn-vinn situasjon dette! Gå ut å kos deg et par timer du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå