Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 farmor har veldig lyst å være dagmamma, tror dere jeg kan kreve at hun ikke røyker mens hun har barnet, og ikke drikker i ukedagene slik at hun er opplagt om morgenen når hun får barnet? hun har et alkohol probleme og drikker hverdag om kveldene. mest vin. jeg og bf er ikke sammen. moren hans har alltid vært hjemmeværende og nå er det eneste hun kan holde seg opptatt med og glede seg til sønne sønnen. bf har veldig lyst at moren hans skal være dag mamma. det er snakk om 5 mnd. fra barnet er 10-15 mnd, så skal han begynne i bhg. håper på mange kloke svar som kan hjelpe meg å velge
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Ikke for å være frekk, men mener du seriøst at du skal la en dame med alkoholproblemer være dagmamma for barnet??
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror dette er tull, men tar deg på alvor just in case. Nei du kan ikke la barnet ditt være hjemme alene med en alkoholpåvirket dagmamma. Att farmor er alkoholiker trenger ikke å stoppe hanne i å treffe barnebarnet sitt, men da selvfølgelig med en 3. person tilsede som ikke er alkoholpåvirket.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 hun drikker om kveldene ikke om dagen. bf som maser om det, da sa jeg at jeg skal tenke på det. han sa at jeg kan snakke med henne slik at hun tilrettelegger seg mine ønsker og barnets behov. vet ikke jeg.. jeg vil bare ikke være den bitre eksen som er altfor streng. derfor vurderer jeg det. og selvfølgelig skal hun ikke få barnet om hun ikke klarer å la være å drikke på ukedagene.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 nei, jeg tuller ikke. og som sagt, hun drikker om kveldene, rundt 19-20 tiden.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Du tenker altså mer på bf og hans følelser enn du tenker på barnet og dets ve og vel. Sukk... Jeg håper dette bare er tull
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Om hun tar seg et eller to glass vin om kvelden og aldri ellers ser jeg ikke problemet hvis hun er våken og opplakt mens barnet er der. Dere må kunne stole på henne. Hvis hun til vanlig røker en del tror jeg ikke hun kommer til å kutte ut selv om hun har barnet, men du kan jo høre. Hva NAV godtar vet jeg ikke, men tror det i tilfelle må gjøres hvitt. Tviler på om de vil betale en svart dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 har du svart dagmamma, så får du alikevel støtte til barnepass.. Men dere må bli enige om en pris du skal betale, for du må sende inn en erklæring til nav. SÅ får du dekt 64% av det. Dagmamma skal også signere denne kontrakten. Hvem som er svart dagmamma, er ikek av betydning. Men håper hun i det minste røyker ute og holder seg unna lkohol på dagtid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå