Gå til innhold

GT safari eller tfk???? HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med disse? tenker på sportsvogn til tfk, er den mye større enn GT sin? noen som kan hjelpe meg med mål? skal ha en stor og god vogn til snuppa på 1.5 r, dette blir siste vogna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer igrunnen an på hvilke kvaliteter du mener vognen må ha. TFK er en bedre vogn enn GT, noe også prisen gjenspeiler. Men om den er SÅ mye bedre at den er verdt flere tusen kr mer må du nesten avgjøre selv :)

TFK har en del større sittedel enn GT, den er vel så vidt jeg husker ca 4 cm lenger i ryggen og den har mye større fotbrett og hele fotbrettet kan reguleres, på GT er fotbrettet så lite at selv om det kan reguleres er det ikke langt nok til at litt større barn kan hvile hele foten på det når det er regulert opp. Men barnet kan jo bare ligge med føttene ned da, mange vogner har jo ikke mulighet for å regulere fotbrettet i det hele tatt.

TFK har også mye bedre demping enn GT, men de gode lufthjulene til GT gjør at til såpass store barn har det ikke all verden å si.

Videre har tfk håndbrems, og mulighet til stor og god hardbag om du skulle ønske å bruke vogn til baby en gang i framtiden.

På den annen side er GT en meget god vogn til den prisen (får den vel til rundt 2500 kr ny nå på f.eks biteringen), de fleste jeg kjenner som har hatt den er godt fornøyd med den. Men som sagt, det kommer litt an til hvilke krav man setter til vognen.

Selv har jeg forholdsvis store barn, og synes GT blir for stiv å trille så jeg hadde kjøpt meg en tfk, og tenkt som så at det er gode bruktpriser på den så en får igjen litt når den engang selges.

På barnevognguiden.no ligger det en del brukererfaringer fra begge disse to vognene, kan være en ide å ta en titt der :)

Skrevet

Tusen takk for svar!!! det er prisen som er litt avgjørende her, liker tfk men syns den er dyr, spes med tanke på at vi har trille til sommeren, har spirit s3 men den er altfor liten til barn og pose! så det som er avgjørende er at jeg har plass til henne i vogna til vintern igjen også. tenkte å kjøpe Gt på biteringen men de gir ikke ut noen mål enda... har også sett på feks OTH men den syns jeg fort kan virke litt smal i selve sittedelen. Ikke lett det her, skal se på barnevognguiden og se om det gjør saken enklere

Skrevet

GT er en utrolig god vogn, men veldig kort i ryggen.

Så skal den vare en stund hadde jeg gått for TFK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...