Gå til innhold

forslag til barsel mat,når alle kommer på besøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke tid til å bake,så må være noe ferdig laga...

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Be noen av gjestene ta med seg! I gode gamle dager het det sengemat, og var gaver i form av mat nettopp fordi man skulle slippe å styre i barseltiden...

Skrevet

Kjeks, oppdelt frukt, ferdigkake fra matbutikken hvis du har anledning til å handle.

Skrevet

signerer det første svaret du har fått.

Vi hadde alltid noe kjeks og sånt liggende, men alle som kom tok med seg både kaker og kjøpte med middag :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når man kommer på barselbesøk til meg, så er det dems eget ansvar å være mette før de kommer. Jeg kan til nød diske opp med noe drikke....

Men så er vi ikke sånn i min familie og krets, at man forventer å få noe hver gang man kommer, og hvertfall ikke i "en sådan stund"... :)

Skrevet

Vi kjørte bare ned på meny vi...Der har de ferske bakevarer... Skolebrød, cookies +++++... Enkelt og greit !

Skrevet

Melange har noen frosne kanelsnurrer som er kjempegode! Anbefales :)

Ellers så hadde jeg kjeks etc liggende, men ga også klar beskjed til alle at de ikke trengte å forvente full oppvartning når de kom, og det tror jeg virkelig ikke noen gjorde heller. Alle skjønner at du har andre ting å holde på med enn å bake :)

Skrevet

I følge god gammel folkeskikk så skal gjestene selv ta med kaffematen når de kommer på barselsbesøk :-)

Så be folk ta med noe å bite i selv, enkelt og greit. Noen eier ikke oppdragelse lengre, men det får man nesten skylde foreldra. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...