K ♥ tærten Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Har prøvd meg et par ganger før, men egentlig tenkt at det er for tidlig å høre noe. Men i dag; der var den! Verdens herligste lyd! Lette litt lavere i dag enn jeg har lett før og brukte glidekrem. Fant ikke min egen puls, men det var ikke til å ta feil av denne - den gikk mye fortere enn hva jeg vil anta min gjør. Åhhh.. ble så glad. Dette hadde jeg absolutt ikke forventet! Måtte ringe samboer å fortelle og håper jeg finner den igjen i kveld så han kan få høre også Han har nemlig nesten vært den som har mast mest med å prøve å finne hjertelyden. For en fantastisk lyd! Godt å høre at den lille har det bra for til helga fortelles det til både svigers og foreldre
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Dette har jeg aldri hørt om.. Hvor får man kjøpt dette og når kan begynne å høre? Er ser 8+1, og syns dette hørtes fantastisk ut
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 åh så deilig!!!!!!!!!!!!! Selv lurer på rett og slett på om jeg kjenner den lille jeg altså..... Kjente det tidlig med førstemann også, men jeg er jo bare 10+1 og er ikke det veldig tidlig da? (5.gangsgravid....)
K ♥ tærten Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg kjøpte min på ebay og kostet rundt 200 kr. Har prøvd å høre hjertelyden fra jeg var ca. 9 fullgåtte uker, sånn 1-2 ganger i uka. Legen min sa at det er veldig individuelt når man hører den, det kommer ann på hvor fosteret ligger, om du har født før og vekta di. Jeg er ganske slank og det mente legen kunne gjøre det lettere å høre tidlig, men helt normalt å ikke høre noe før uke 12-16. Man må ikke bli engstelig hvis man ikke finner den tidlig mao.
K ♥ tærten Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 Åhhh.. så spennende Maddemor. Har hørt om flergangsfødende som kjenner bevegelse tidlig så er ikke sikkert det er umulig. Har ikke du delt livmor også - kanskje det bidrar til mer følsomhet? Ikke vet jeg. Gleder meg veldig til å kjenne bevegelser selv, men må nok vente en del uker til. Uansett så er det alltid like herlig å få en bekreftelse på at det faktisk er noe inne der Dette skal gå bra for oss begge Maddemor - 2 uker igjen til 2. trimester!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 ja jeg vet da søren jeg... kan jo være noe luft, men det er liksom på akkurat samme plass hver gang og jeg vet at det er der babyen ligger. har en liten kul der skjønner du og den er på samme plass hele tiden og det kiler litt forsiktig der av og til. Uansett hva det er så stopper jeg helt opp i hva jeg gjør når jeg kjenner noe og bare smiler for meg selv og tenker at " ja lille vennen min, mamma kjenner at du er der:)" Koselig er det uansett om det er luft eller baby:) Du sånn angelsound; er det virkelig helt ufarlig? Tenker at de vil jo vøre litt forsiktige med UL og sånn og da.... Har veldig lyst på sånn selv, men hvis det kan vøre noe som helst skadelig så tør jeg ikke. Har jo tross alt ofte UL og så kanskje det er litt unødvendig for min del, men høres jo sp innmari koselig ut. men vet dere hva; da jeg gikk med gutten vår så hørte sambo på hjertelyden gjennom en tørkerull-kjerne. men da var jeg i alle fall over 20 uker på vei.... Gøy at han kunne få ha den kosen alene siden jeg kjente alt det andre også Jepp, nå er det bare 2 uker igjen her inne før vi suser avgårde videre til 2. tri:) juhuuuu
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Så utrolig koselig, Håpefulle K, det er en helt fantastisk lyd å høre første gangen=) Maddemor; jeg er selv skeptisk til overdreven UL-bestråling av fosteret, og velger derfor å ikke bruke Angelsound osv. Man vet jo ikke 100 % sikkert effekten av den, så derfor tenker ihvertfall jeg at det er tryggest å la være. Kan jo bli litt mye av det gode tenker jeg, for skulle jeg lyttet etter den hver gang jeg ble bekymret hadde det blitt OFTE hehe! Ang liv så merker jeg også noe som kan minne om liv; det kiler / spreller liksom der nede av og til, men siden jeg bare er 8 uker på vei er jeg ganske så sikker på at det bare er "leamus" i livmoren, noe muskulatur som liksom dirrer litt.
K ♥ tærten Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2010 Tror ikke doppler skal være noe farlig. Den forsterker vel bare lyden på en måte. Det helsepersonell er negative til når det gjelder doppler er at folk blir overengstelige hvis de ikke finner hjertelyden og dermed tror babyen er død. Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ikke skulle engste meg hvis jeg ikke fant den tidlig, og ble derfor nesten litt sjokket når jeg fant den idag. Er Tror ikke det er bra å bruke det for ofte heller, men er en veldig betryggende å ta en sjekk å ta i ny og ne. Spesielt hvis jeg har en dag hvor jeg engster meg litt for om alt er i orden så er det godt å høre hjertelyden. Etterhvert kjenner man jo spark også og da er det ikke ofte man trenger den. Så morsomt at du kjenner spark - åh som jeg gleder meg. Vet ikke hva jeg skal forvente meg og hvordan det er å kjenne liv, men tipper det er fantastisk
K ♥ tærten Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2010 Ja, jeg tror man skal bruke alt med måte... men en gang i ny og ne tror jeg ikke er mer skadelig enn at jeg skal gå å engste meg for at noe er galt.
Mamma_til_isabella Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Jeg prøvde også min angelsound nå og er rundt 8 uker. Hørte hjertet langt ned og bak litt annet støy:) Men skal legge den vekk å ikke bruke den før senere. Men måtte bare teste hehe.Deilig lyd:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Så gøy jenter:) Gleder meg til jeg også kan høre hjertet og ikke bare se noen blink på UL:) Men jeg tror nok jeg venter til kontrollene hos JM og lege med å høre lyden jeg altså. Blir tross alt såpass mange UL på meg at jeg tror det er like greit å la kroppen hvile ellers og heller slå meg tl ro med at alt er i skjønneste orden. Men er nok enig i at alt skal brukes med forsiktighet da:) Er ganske sikker på at det er liv jeg kjenner altså. Nå er det en helt tydelig kul der babyen ligger når jeg ligger strak ut på ryggen og inni den lille kulen er det tydelige små dump og kilinger:) Herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå