Gå til innhold

Dere som ikke vasker døtrene deres nedentil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annet enn en sjelden gang, og da ikke med annet en bittelitt vann...Hvordan lukter det av underlivet deres. Det kan da ikke lukte godt...De må da vaskes litt de og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det noen som gjør det slik du beskriver da?

Skrevet

Ehh. Alle rengjør vel barna sine i underlivet? Det trengs ikke noe mer enn vann og klut. Lukter ikke selv om man ikke bruker såpe.

På bleiebarn bruker jeg ved rengjøring litt olje på fuktig klut, da er det lettere å vaske av. På de eldre barna bruker jeg vann og klut, enkelt og greit. Dessuten lærer de å rengjøre skrittet sitt selv.

Skrevet

Jeg vasker datteren min nedentil annenhver dag. Sjekker hver dag ved hvert stell. Er det rent og fint, vasker jeg henne ikke, men annenhver dag gjør jeg det. De blir stramme nedentil de også. Det kan lukte både surt og urin. Jeg bruker olje, eller dr.greve, evnt. litt asan.

Skrevet

Er vel ingen som ikke gjør det vel???? for et innlegg....

Skrevet

12:15, vasker du ikke skrittet til din datter hver dag?? Ved hvert bleieskift?

Syns det var kvalmt. Stakkars lita

Skrevet

Er det noen som ikke vasker jentene sine nedentil?

Jeg vasker jenta mi ved hvert bleieskift jeg- 5-6 ganger om dagen, minst. Men kun med klut og vann hvis hun bare har tissa, de skal jo ikke ha såpe der, og hun tåler ikke så godt våtservietter. Bruker olje om hun har bæsja.

Jeg kjenner ingen som ikke vasker ungene sine i underlivet.

Skrevet

12.49; man skal da ikke vaske de nedentil ved hvert skift. Ta deg ei bolle.

Skrevet

Vaskes hver dag, morgen og kveld og etter de har bæsja. Viktig rutine de bør få inn, bruker vann.

Skrevet

Vasker hver dag, men ikke etter hver tissebleie.

Er faktisk mangen som sliter med underlivsproblemer p.g.a. overdreven underlivshygiene. Tenker på litt eldre jenter...

Skrevet

Vel,jeg ble gjort ren etter hver bleie med såpe og vann. Har faktisk alltid brukt såpe og vann i voksen aldre og har aldri hatt underlivs problemer.

Det er da ikke overdreven undelrlivshygiene å holde barnet rent.

Ærlig talt

Skrevet

Ja HI! La oss alle sprute litt parfyme der nede også, så det blir ekstra god lukt;)

Skrevet

Evt bruke litt sprit. Blir jo rent av det også. Spesielt White Spirit eller rødsprit er bra.

Skrevet

Jeg vasker kun til kveldsstellet og selvfoelgelig naar hun har avfoering i bleien. Skulle jeg vasket stort oftere hadde hun ok blitt saar. Jeg gjorde jo det i starten med eldstemann, vasket hver gang jeg byttet bleie ... og det gjorde jeg jo hver gang han spiste stakkar.

Skrevet

Tja, tennveske er vel litt mildere, vi må jo spare barna for evt. vondter:)

Skrevet

Kjøp en pHstoft på apoteket! Dr Greve og Asan har helt feil pHverdi og skader barnas hud!

Skrevet

Mener dere seriøst at dere har så ømfintlig underliv at dere ikke kan vaske dere?

da ville jeg sjekket med lege om det feilte meg noe.

Om barnet blir sår av å vaskes, da smører man.

Det er og mulig å bruke mild såpe, eller såpe til underlivet.

Men man må da vaske. La de stakkars barna få lov å være rene.

Skrevet

"Om man blir sår av å vaske, smører man".

Er det så bra å smøre så ofte da?

Skrevet

Haha lurer jeg også på. Man skaffer seg et behov for ting. Sånn som sinksalve som mødre smører på unødvendig, med en gang ungen er kommet ut. Selvfølgelig blir ungen sår hvis man ikke tar på sinksalve mer!

Man må faktisk tenke på PH-verdien i underlivet.

Skrevet

Jeg spurte HS og de sa det beste var aa ikke vaske for ofte, eventuelt bare vaske med vann og la barnets stump lufttoerke. Smoering er gammeldags mente de og noe man boer begrense ...

Som voksen bruker jeg spesialsepe beregnet paa underliv, men det er jo fordi en voksen dame lukter i motsetning til min lille nusselige baby :)

Skrevet

Her bruker jeg vann og olje hver dag. Sikkert mange som kun bruker vann, lukten blir da ikke borte da. Har skiftet på flere av mine venninners døtre, det lukter jo så du kan kvavne.

Skrevet

Selvfølgelig er det nok med vann!

Hvis ikke skulle det vært krise i alle deler av verden hvor såpe er en luksusartikkel for de rike...

Vann og myk klut, evt skylle med vann om man ønsker det i stedet. Olje hvis avføring har satt seg fast i huden.

Skrevet

Så visst datteren eller sønnen din er innsauset i urin gjennom natten, så lukter hun/han ikke ved vask med litt vann? Hehe

Skrevet

Det er da forskjell på å barbere seg og kappe av hele huet!!

Om ikke barna lukter rent så er de ikke rene. De blir ikke rene om man ikke vasker de.

Og ja, er barna såre så kan man smøre.Skape ett behov sier dere. Bruker dere ingen kremer dere da? Bodylotion eller ansiktskrem.På dere selv altså. Men det er nok ett behov dere selv har skapt hehe.

Og ikke bruke såpe for det gjør de ikke i afrika. Nå vet ikke jeg hvor rene eller hva de som bor midt på slettene/ørkenen i afrika lukter.

Men det er vel ikke mer enn en 150 år siden de i Norge trodde man daua om man vasket seg mer enn en gang i året med såpe, så det er jo ett argument:-O

Skrevet

Man trenger ikke å bruke såpe til underlivet. Vann er nok. Selv tåler jeg ikke spesialsåper, får kviser nedentil av dem! Så slik er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...