Gå til innhold

Hvå gjør vi nå? Lillegutt mistrives noe så vanvittig i ny barnehage...!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår byttet barnehage ved nyttår. Han likte seg veldig godt i den barnehagen han var, men det var skikkelig omvei for oss å kjøre dit. Nå som det er full barnehagedekning i kommunen bestemte vi oss for å bytte til en som ligger mye nærmere der vi bor, dette gjør det enklere for oss som bare har en bil og venter barn nr 2 til sommeren.

Problemet er at han mistrives skikkelig i denne barnehagen og det er med veldig tungt hjerte vi leverer han der hver dag. I etterpåklokskapens lys skulle vi aldri ha flyttet han, men hva gjør vi nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ber pent om å få tilbake plassen i den gamle barnehagen. Det er mer strev med unge som mistrives enn å kjøre ekstra hver dag. Man får bare innrette seg.

Vi har også barnehage langt fra der vi bor og jobber. Vi har hatt tilbud om barnehage i noen minutters gangavstand flere ganger for begge barna, men har valgt å beholde den andre da vi er så utrolig fornøyde og ungene har trivdes så godt. Dessuten har flere unger på avdelingen (4 eller 5) gjennom årene prøvd å bytte, men kommet tilbake etter noen måneder alle som én. Vi valgte ikke å gjøre samme feilen.

Skrevet

Hvor gammel er han? Jeg tror ikke han tar noen skade av å bytte tilbake til den forrige barnehagen, hvis det er et alternativ. Innbilder meg at barn ikke ser så stort på det som vi gjør, men at de opplever hvordan deres egen hverdag er der og da. Så hvis dere kan, så ville jeg også byttet tilbake, og se på dette som en litt forlenget ferie. :)

Hvis ikke dette er mulig, så går det seg sikkert til i den nye barnehagen etterhvert.

Skrevet

Den feilien gjorde vi også da sönnen nesten var tre år. Heldigvis hadde vi utrolig flaks og fikk tilbake den gamle bhg! Först kunne de bare trykke han inn på 60%, deretter sluttet heldigvis et annet barn og han fikk fulltid etter bare noen uker. Håper det löser seg for dere!!

Skrevet

Den feilien gjorde vi også da sönnen nesten var tre år. Heldigvis hadde vi utrolig flaks og fikk tilbake den gamle bhg! Först kunne de bare trykke han inn på 60%, deretter sluttet heldigvis et annet barn og han fikk fulltid etter bare noen uker. Håper det löser seg for dere!!

Skrevet

Sukk, jeg har også lært at har man en barnehage man er skikkelig fornøyd med, så holder man på den! Treåringen her vil mye heller være i den gamle barnehagen, og vi voksne ser at den gamle er betraktelig bedre på flere måter (selv om den er "grei nok"). Mye støy, kaos og ikke de mest engasjerte voksne. Kan jo legge inn en søknad til den gamle, men med den ventelista de har, får hun vel neppe plass igjen før hun begynner på skole...:-(

Men hva er egentlig viktigst? At de går i barnehage i nærmiljøet sitt, eller at de går i den best mulige barnehagen, selv om det betyr at det blir mye lengre og mer komplisert reisevei, mer stress frem og tilbake, og mindre tid hjemme?

Skrevet

Men tror du ikke det vil gå seg til etterhvert da? Han har vel "bare" gått der i 1 mnd, og det tar kanskje bare litt tid før han blir kjent med de nye barna, de voksne - nye rutiner og nytt sted?!

Hvis dere er positive, de ansatte i den nye barnehagen gir han litt tid - kanskje det vil gå seg til?

Blir jo mye frem og tilbake med bytting også.

Det var jo en grunn til at dere byttet i første omgang, og så klart kan man angre seg, men jeg ville nok gitt han litt mer tid.

Skrevet

Hei,

Tusen takk for alle svar, det var kjekt å høre fra dere.

Ringte til den gamle barnehagen og de har ledig fra mandag av...takk og lov for det.

Vet det har ikke gått særlig lang tid i ny barnehage og at ting kan ta tid. Men de voksne er så uengasjerte der og han har ikke vært ute siden han begynte, og han elsker å være ute.Det er bare en av de ansatte jeg stoler på og hun jobber bare deltid. Snakket med en annen mor og de hadde hatt jenta si der i 1,5 år og aldri blitt kalt inn til foreldresamtale...

Føler meg skikkelig lettet over at han skal få komme tilbake der han trivdes så utrolig godt. Endelig skal jeg få slippe å gråte hele veien til jobb etter å ha levert han.

Takk nok en gang for innspill. Ha en riktig fin dag jenter ;)

Skrevet

Hadde byttet tilbake jeg og. Barna mine går i en bhg som også ligger et stykke unna. Eldste skal også gå på skolen som ligger rett ved siden av bhg de går i til høsten. Det er fordi vi er veldig fornøyd med bhg, og har hørt veldig mye positivt om skolen.

Vi skal jo også flytte noe nærmere etter hvert da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...