venter på den lille :) Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 På søndag er det jo valentines day.. og jeg hadde i utgpunktet ikke tenkt å gjøre noe spesielt.. MEN, så plutselig fikk jeg litt romantisk dryss over meg.. kanskje man skal overraske sin kjære med noe koselig? Har dere noen forslag? Har dere lagt noen planer ?
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Har ingen planer.... ....men så er jeg litt sær på det omr. da! Jeg synes det er mye mye koseligere og mer romantisk å gjøre noe for hverandre en hvilken som hels annen dag i året, enn akkurat Valentines. Det jeg mener er at jeg synes det er mer romantisk hvis mannen min kommer hjem med en gave eller blomster til meg fordi han hadde lyst til å kjøpe noe til meg.... og har tenkt på meg den dagen.... enn at han skal komme med blomster 14. februar fordi noen har sagt at i dag MÅ alle være romantiske! .... men det er jo bare min mening da! Det er jo uansett koselig at folk koser seg og gjør hyggelige ting for hverandre! Kos dere alle dere som skal finn på noe på Valentines! :-)
nicki82 Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er av en litt annen mening Jeg synes at det er alt for få dager i året der man kan ha et godt påskudd til å være romantisk Det finnes plenti av dager der man er travle, trøtte, kranglete og veldig få av de dagene der man tar seg rikelig tid til hverandre. Dessuten så har det seg slik at flesteparten av menn er veldig distré, og en dag der de blir nødt til å legge ekstra merke til kjæresten/kona, er nok bare sunt. Hvor mye man forventer av gubben, er nok en annen sak. En valentinsdag kan også være et godt påskudd til å utøve romantikk fremfor å motta det. Å bestille/lage noe god mat...fikse maaaaasse levende lys, og litt lettkledd og flørtende kveld er nok mer enn nok for å gjøre en valentinsdag minneverdig Jeg sliter med å finne på noe spesiellt på valentinsdagen, for vi har jubileumsdagen to dager før kjærlighetens dag. I år, så fyller sambo og jg 10 år, så valentinsdag betyr noe mindre. Vi bor på en plass der vi er omringet av folk, så en utflukt, er noe jeg oppfatter som romantisk. Gutten min er ikke noe rose-mann, så jeg blir glad for enhver liten ekstra oppmerksomhet jeg får. Blir faktisk litt lei meg hvis jeg får roser, for de dør så fort Lykke til med planlegging av den koselige kvelden!!
alvefrøken Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Synes valentins dag er tulledag, hauset opp av handelstanden, for å tjene mest mulig penger! Nei - her feirer vi verken morsdag, farsdag eller valentinsdag hehe
Emmilo Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Da skal vi feire 2-års dagen til datteren vår! Syns valentine er noe kommersielt tull.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er vel ikke den ivrigste feireren av Valentine, men synes det hadde vært koselig å gjort noe som par den dagen.. mannen nevnte noe om at jeg ikke skulle legge planer den dagen, så får se hva tiden bringer Har tidligere pleid å få litt gaver og andre koselige ting den dagen
nicki82 Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Her på BIM, har alle så stor fokus på gleden over å være gravid og planer for tiden etter at ungen har kommet ut. Det er nok ikke noe rakettforskning, at det første leveåret er en stor påkjenning for forhold. Jeg tenker at når jeg kommer til å bli flergangsmor, så har jeg en dag som er bare "mamma og pappas". Har sett nok av de forholdene som er så lite pleid, at det er spindelvev rundt det. Jeg er glad i Valentinsdagen, og synes flere skulle ha vært det
tingeling78 Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Jeg liker å overraske og finne på hyggelige ting, men blir for påtatt at det må skje en bestemt dag. Ingen fan av valentinsdagen. Hvis ikke kjæresten min kan huske på meg en hvilken som helst annen dag, da har vi litt å jobbe med i forholdet....
Elita:) Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Tenker det blir frokost og pakke på senga som vanlig på meg, og kake utpå ettermiddagen med foreldrene mine, siden det faller på samme dag som morsdag i år.. Valentines dag har vi aldri feiret..
Corneliuss Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Hei du! Jeg tenkte også at jeg skulle finne på noe litt ekstra til Valentines day i år. Er ikke sånn at jeg på død og liv må gjøre noe, men synes du møter vel hard motstand mot å feire den... Derfor kommer litt support fra meg =O) Vi har gjort begge deler tidligere år, noen ganger har vi droppet hele Valentines day mens andre dager har vi gjort noe (altså hverken fanatisk opptatt av ellersterk motstander av). Synes faktisk ikke det er noe værre at den dagen er forhåndsbestemt enn at man feirer en kjærestedag som man har bestemt sammen. Jo, da har man satt dagen selv i stedenfor at den er "public", men gjør det noe da? Samme er det jo med julaften og andre merkedager... Dessuten, å si at mannen heller skal huske på en i hverdagen trenger vel ikke å utelukke Valentines dag. Kan vel være begge deler. Og hvis man feirer "kjærestedag"/ jubileumsdag så er det jo akkurat det samme. En dag som MÅ huskes. Så kjøper ikke helt argumentene til alle her inne... =O) Gjør som du føler for du! =O) Blir ikke de store utskeilsene på oss, men tenkte kanskje at vi kunne gå ut å spise på kvelden. Vi har akkurat kjøpt hus så hvis jeg skal kjøpe en pakke så blir det nok nor til huset i stedenfor en kjærstepakke på akkurat den fronten. Sa at mannen kunne gjøre det samme til meg, for jeg fant noen fine barnemøbler som passer inn der vi skal bo. Når det gjelder romantikk så kan du jo kanskje kjøpe noe nytt undertøy eller skaffe barnevakt på kvelden så gjøre noe litt ekstra. Kino, teater eller annen oppsettning. Det er forresten også fastelaven på søndag så tenkte å bake boller med sønnen på formiddagen dersom formen tilsier det. Har kjøpt fastelavensris og tenkte kanskje å be en annen barnefamilie på boller og kakao. Sikkert noen som ikke synes noe om å feire dette heller, men jeg takker ja til avbrekk fra hverdagen i år =O) og tror sønnen kommer til å synes at dette er gøy. =O). HAr ligget med kvalme i 1000 år og synes egentlig at hverdager er noe herk om dagen... =O) He he! Send noen tips tilbake om du kommer på noen da! =O)
Carasnella Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Folk er dårlige på å lese overskriften ser jeg. Her er det en romantisk sjel som spør etter hva andre romantikere skal gjøre på valentines day, også skal alle surne tråden med med hvor tullete de synes dagen er. Og valentines day trenger da ikke være en kommersiell dag, hauset opp av handelsstanden for å tjene penger. Vi feirer VD, men bruker ikke en krone på hverken gaver eller blomster. Men vi feirer med en god middag etter at barnet er i seng, før det blir en hyrdestund på stuegulvet med masse tepper og puter, sterinlys og vin (blir mozell for min del i år da). Og dette er er også noe vi gjør utenom VD, så er overhodet ikke sånn at vi trenger en spesiell dag for å gjøre noe ekstra romantisk. Det gjør vi flere dager hele året, men også alltid på VD.
M*A*S*H* Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Småbarnsforeldre trenger litt puff for å vise hverandre litt kjærlighet tror jeg:-) så jeg har tenkt å lage noe ekstra godt til oss alle tre til middag og kanskje en kake også. Har noe ferdig i fryser, for formen min er ikke så sprek for tida. Må vise mannen min litt ekstra omsorg når jeg kan. Han stiller opp og gjør både jobben ute og hjemme siden jeg er så immobil, flinke mannen min!!
fresh Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Jeg så det var så mange kommentarer på denne linken, gikk inn for å kikke for jeg trenger råd selv. Men de fleste som har svart her har jo bare komt med dårlige kommentarer om at "vi feirer ikke valentines dag, synes det er noe tull". Vel, du spurte jo ikke akuratt om HVEM som feiret VD, men om noen hadde noen forslag!!!!! åh, jeg blir litt irritert av og til. vi skal på tur og ha med tantungen min, og han skal ut på noe obligatorisk på kvelden men er hjemme i 9 tiden. Så det blir ikke så mye på oss. Jeg har kjøpt en fin genser, mest fordi jeg syns han trengte nye klær. Så skal jeg kjøpe litt snop i en hjerteboks, og sikkert et kort. Når han er ute på kvelden får jeg lage noe mat eller boller til han kommer hjem tenker jeg, og evt leie en film og kjøpe noe snæx. Vi har nettop kjøpt hus, og har ikke hatt en kosekveld siden november, så det skal bli godt. Litt domt han må ut på kvelden da, men! Håper du finner på noe lurt
bringebærsnipp Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 hadde det ikke vært for at regningsbunken er større enn inntekten nå i februar så skulle jeg jaggu meg gått på resturant. Så utrlig deilig det hadde vært å slippe å lage maten selv... Men det er jo min første MORSDAG på søndag. :-D (selvom nurket ikke er født enda så teller det hjemme hos oss) Så kan jo hende jg får blomster? det hadde vært kost. <3 Har ønsket meg frokost på sengen da. Liker å feire slike dager jeg, men syns ikke noe om dyre gaver og slikt. Blir veldig glad bare for oppmerksomheten og ferdig frokost jeg.
Corneliuss Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Frokost på sengen er topp! Heldigvis noe mannen min pleier å være god på! =O) Har også hørt noen rykter om at sønnen min har laget noe i barnehagen til morsdag og det er jo veldig koselig da =O) I stedenfor middag så kan man jo ta lunsj eller kake og kaffe ute så blir det ikke fult så dyrt =O)
ma:) Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Her blir det ikke feiring av selve valentines-day. Middag hos svigers, så da blir i alle fall morsdagen feiret den dagen. Syns likevel Valentines day kan være et godt påskudd til å finne på noe koselig sammen med min kjære. Blitt lenge siden vi har vært ute nå etter at jeg har hatt lang kvalmeperiode. Nå er den over for en stund siden, så jammen på tide vi finner på noe. Så på lørdag skal vi på teater og så ut og spise. Bare vi to! Gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå