Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan. :)

Jeg har en sterk mistanke om at jeg endelig er gravid. *jippiii*

MEN,det er skår her... jeg tok i helgen to hjemmetester,som begge viste positivt resultat.

Hev meg på tlf til legen og fikk komme idag med urinprøve for å påvise/avkrefte herligheten.

På legekontoret ble resultatet negativt- alså,ikke gravid ifølge legen. :-/

Suste meg opp på apoteket og kjøpte enda to nye tester,tok den ene med en gang(jada,jeg vet at man helst bør vente til morgenen,men what to dooo? ;-o ) og også denne testen viste positivt resultat. (dette var test av et annet merke enn de to første)

Mitt spørsmål er da; er det andre som har opplevd at selvtestene gir "gravidresultat",mens legetesten gir "ikke-gravid"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes veldig merkelig ut. Var det morgenurin du hadde med til legen? Testene har jo forskjellig sensitivitet for hcg, mulig legen sin krever mer enn de du har testet med?

Skrevet

Det er mange som har den samme erfaringen. Tror rett og slett at hjemmetester er mer følsomme enn legens tester. Tre positive hjemmetester lyver ikke - du er gravid!

Gratulerer!

Skrevet

Var i samme situasjon en gang for en tid tilbake. Hadde testet fire ganger hjemme, men min mann ville at legekontoret skulle bekrefte, men der ble testen verken negativ el positiv sa dem... De tok da blodprøve av meg som viste hcg på noe og 80! Så testene deres er ikke så sensitive kan en si :)

Sier nå gratulerer jeg, kjøpetester er sikre, og så mange du har tatt kan ikke ta feil :)

Skrevet

Ja,det var morgenurin jeg leverte inn på legekontoret ja.

Jeg er glad for å høre at det er flere som har erfaring med at legekontorets tester ikke nødvendigvis alltid viser riktig!

Jeg har en veldig sterk følesle selv på at jeg er gravid,(litt uforklarlig følelse på en måte)og ikke minst det faktum at jeg de siste 2 nettene har måttet stått opp for å spise meg en brødskive gjør at jeg bare blir mer sikker. Jeg som alltid sover hele natten gjennom og aldri engang må opp å tisse natterstid- hvorfor skulle jeg nå plutselig bli så sulten? ;-p

Nå fikk jeg iallefall beskjed om å komme og avlevere ny urinprøve neste mandag,så får håpe det blir positivt resultat da. :)

Selvom det hadde vært griet å "liksom få det bekreftet" nå allerede!

Skrevet

Dette skjedde meg i forrige svangerskap.

Hadde tatt flere positive hjemmetester men måtte jo selfølgelig ta en på legekontoret også.Tenkte det måtte bekreftes helt liksom:)

Men den ble negativ,med morgenurin. Dro tilbake 2 dager etterpå og da var den veldig positiv.

Kjøpte forresten 2 tester på vei fra legen som begge ble positive den dagen-uten morgenurin. Så testene hos legen er ikke så veldig sensitive:-)

Du er gravid!!!

Gratulerer....

Skrevet

Dette skjedde meg også ved min første graviditet! Hadde tatt to tester hjemme som var svaaakt positive, men likevel var jeg ikke i tvil, jeg visste det bare. Kom til legen og testen der var negativ.

Sa til sekretæren at hjemmetesten var veeeeldig svak, og at jeg hadde testet to ganger- så det syns jeg var rart- at den hos de var negativ.

Hun ba meg vente i 10 min til- så kom hun og hentet meg og sa at den var positiv........!!!!!

Mange ganger tenkte jeg etterpå at tenk om jeg bare hadde gått ut fra at testen hos legen var riktig???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...