Gå til innhold

Hurra! Nå skal jeg gå å få mer info om babyen min!!


Corneliuss

Anbefalte innlegg

Skal på ultralyd for å sjekke kjønn nå! Blir så spennende. For hver lille bit man får vite om babyen! Føler meg foreløpig bare syk så godt å få noen påminnelser om at det ligger en liten person der inne.

 

Håper aller mest på en jente ettersom vi har en gutt fra før. Men storebror får nok mest glede av en bror så han håper nok på det! Har sett at babyen har normal utvikling på ultralyd for to uker siden så det er jo aller viktigst. Er derfor ganske rolig på at alt er ok, men blir jo allikevel litt smånervød sånn i tilfelle (en av bestevennene mine har dessverre akkurat fått en sånn trist beskjed så tankene er mer på dette enn de normalt sett burde være).

 

Gutt eller jente?? Blir gøy å kunne handle inn litt tøy etterpå =O)

 

Uff, nå må jeg gå. Har kjekspakka under armen og håper på at jeg klarer å komme frem uten å spy. Og jeg som var så mye bedre i går... Kan ikke dette gi seg snart da. Jaja, uke 14 nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj så spennende!:) Har fått inntrykk av at du har vært på noen UL'er.. Betaler du for disse selv, eller får du de dekt?

 

Håper de ser kjønn da, uke 14 er jo litt tidlig kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en jente! =O) Kjempegøy! Vi har en gutt fra før så ønsket oss mest det! =O)

 

Til anonym:

Veldig stas med ul! Jeg har betalt de selv. Det er vel bare vel mistanke om spesielle ting som gjør at de tar deg inn ekstra på sykehuset. Eller så må man mase legen ned og fortelle at man er spesielt bekymret. Orker ikke sånne greier så har bare gått på Majorstuen selv.

 

På Familieklinikken (Majorstua) så har de utstyr til å se det allerede så tidlig. De har truffet på venninene mine som har vært der i uke 14 også. Ingenting er selvsagt 100% for det er jo ingenting her i livet =O), men de har truffet om alle jeg kjenner i hvert fall. Håper de gjør det med meg også ellers blir det jo nedtur etter å ha handlet inn greier =O) Men ba henne sjekke ekstra godt og hun tok fra alle mulige vinkler så tar det for god fisk inntil noe annet viser seg i hvert fall =O)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :-) Jeg var på Familieklinikken i uke 13, nå er jeg i uke 14. Var kjempebra der, og hun hadde god tid. Fikk til og med se 3D, uten at jeg hadde bedt om dette. Stas! Vel verdt pengene syns jeg. Hun målte nakkefold og sjekka diverse andre mål, så det var betryggende. Var akkurat for tidlig for å se kjønn noe særlig bra, men hun gjetta på jente! Men siden hun var så usikker, så venter jeg i spenning til ordinær UL for å se om de fortsatt sier jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Ja, veldig bra der synes jeg! =O)

Jeg trodde jeg var 14 +2 uke i dag men viste seg å være 15+2. =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! Jeg å vil ha ei lita tulle <3 ;) Hehe..

Når tok du sist UL? Og hvor mange har du tatt? Lurer på på hvilken UL de er mest sikre på terminen!

 

Kose deg med den glade nyhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Har tatt tre stykker: uke 8-9, uke 12-13 og nå uke 14 som viste seg å være uke 15. Blir spennende å se hva de sier på Ullevål på ordinær ultralyd - den overstyrer nok alle de andre er jeg redd =O).

 

Ble faktisk veldig glad for å få en liten "Pippi". Hadde jo blitt glad for en gutt også, men det er en litt rar tanke å aldri få en datter? Så kjekt å få en av hver - selv om sønnen min sikkert mest ønsker seg en gutt å leke med. Tror ikke jeg klarer flere graviditeter så det blir nok siste barnet på oss.

 

Vi har feiret med takeout og blomster i kveld =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt og en jente er jo PERFEKT!! Selv om man selvfølgelig blir GLAD uansett ;o) Jeg hadde ingen planer om å vite kjønn før fødsel, men nå er jeg veldig usikker! Har ordinær UL om bare 2 uker - da er jeg 16 uker på vei. Litt tidlig, synes alle snakker om uke 18 og 19 men vi får se! :)

 

Fortsatt god feiring til dere alle tre ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. =O) Ja, klart det viktigste er at barnet er friskt, men når man er så heldig at det er tilfelle så kommer sånne småønsker om kjønn etterpå. =O)

 

Du får tenke frem til ul om du vil vite eller ei. Er jo fordeler med begge deler så du må bare se hva som kjennes rett. Jeg er jo så nysgjerrig at jeg ikke klarer å vente til ordinær ul en gang. He he... Tror ikke det gjør noe om du går til ul i uke 16 for hun sjekket av alle organer osv allerede i dag (og var som sagt 15 uker), med unntak av hjertet som er litt tidlig (men det er nok også ferdig til å avsjekkes i uke 16 for deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestas for deg å få ei jente, spesielt siden du hadde en gutt fra før;) Vi alle ønsker oss nok en av hver, men langt i fra alle er så heldige. Det viktigste er at barnet er friskt:) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som kommenterer at det viktigste er at barnet er friskt. Selvfølgelig er jeg enig i det! Som jeg skrev over så er jo kjønn en bagatell. Hvis det hadde blitt en gutt så er det klart at vi hadde blitt like glad i han! =O)

 

Jeg har en veldig god vennine som har termin en uke etter meg. Hun har fått den forferdelige og brutale beskjeden om at forsteret har så store misdannelser at de må fjerne det (først oppdaget på privat ul - deretter sendt til sykehuset). Det hører heldigvis til sjeldenhetene. Men klart vi snakket om det på ultralyden i går. Der satt vi og fikk til og med det kjønnet vi ønsket oss mest, mens de går og venter på å ta bort et foster som fremdeles lever, men som dessverre ikke har mulighet for å kunne vokse opp. Det gjør at man først og fremst er takknemlig for å ha et friskt barn.

 

Men er det tabu å si at man ønsker seg det ene litt mer enn det andre hvis det skulle være tilfelle (sist var jeg helt likegyldig til hva det var)?? Lurer litt på hva dere andre tenker om dette? Blir det oppfattet som utakknemlig eller som om man ikke vil bli så glad i det barnet man får dersom det er "feil" kjønn i ønskeboka? Spør egentlig mest fordi jeg er nysgjerrig - er ikke fornærmet på noen altså =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det bare teit at man må spesifisere at man først og fremst ønsker seg et friskt barn! Det er jo en selvfølge!! Alle ønsker jo det! Og, for at man i det hele tatt skal ha lyst til å lage barn - er vi alle litt avhengig av å 'forvente' oss friske barn! Og da er det rom for å drømme oss litt bort i ting som ikke betyr så mye - nemlig kjønn.

Det er jo som å vinne i lotto uansett! Så - fortsett å kose deg med frisk jentebaby! Jeg oppfatter deg absolutt ikke som utakknemlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skal man kunne ønske seg et kjønn litt mer enn et annet uten at det er tabu! Mener nå jeg iallefall. Det er jo litt av spenningen også det, å ønske seg..kanskje har man et spesielt jente- eller guttenavn man har lyst til å bruke osv. Man blir jo like glad uansett når babyen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...