Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 At de lager ma-ma-ma-lyder er vanlig både i den alderen og tidligere. At de bruker det bevisst er heller tvilsomt. Gutten min var rundt 9 mnd når han brukte det bevisst om meg, og det også var litt tidlig. Men det var lenge mellom hver gang de første mnd. Nå er han over ett år og det går fortsatt lenge mellom hver gang han kaller meg mamma. Men så er gutter ofte senere med språket enn jenter.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Her sies det både mamma og pappa. Gutten er 5 mnd og babler avgårde, men det er så absolutt ikke bevisst:) Kan nok ikke svare i ditt tilfelle.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 De lydene er ikke uvanlig i den alderen, men neppe bevisste utover at det er et ord de har hørt veldig mye :-) Hyggelig er det uansett.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Gutten min var ca 10 mnd når han sa det første gang. Jeg tror vel heller ikke egentlig at det er bevisst, men det er så rart for hun sier det helst hvis noen andre tar henne opp, og hun vil til meg. Og så sier hun det dersom hun trenger hjelp til å få fatt i en leke o.l. Hi
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 I følge moren min sa søsteren min bevisst "Mamma" da hun var 2 mnd. *ha ha*
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 En av jentene mine sa konsekvent ma-ma-ma-ma hver gang hun var sulten, trøtt eller generelt selskapssyk. Tror hun i det minste koblet den lyden til å få dekket behovene sine fra meg.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 En ting er å si ma-ma-ma-ma-ma og pa-pa-pa-pa-pa. Om hun er 7 mnd, sier hun vel ikke MAMMA?! Og vet hva det betyr. Helt normalt å bable i vei, dædædæd,mamama,papapa, men ikke mamma i ordets rette forstand!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Dattra mi sa "er det?" hver gang hun pekte på noe og lurte på hva det var fra 7 mnd. Legen og HS sa at det var bevisst siden hun pekte samtidig og at hun slo seg til ro med svaret hun fikk. Dette holdt hun på med sikkert 30 ganger daglig.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Jenta mi sa mamma da hun var 6 mnd og hun var 6 uker prematur...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Hehehe, ja, og babyen min sa "mamma jeg elsker deg" når han var to uker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå