Gjest Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Trenger en oppskrift på en GOD sjokoladekake som kan lages uten noen mikser av noe slag;)
Hikken Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg bodde uten mikser i tre år, men lagde alle slags kaker ) Bare å få sving på høyrearmen det ;o)
1+2=3jenter Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 En VELDIG god, full av kalorier!:-) 400g smør 9 dl sukker 4,5 dl vann 8 ss kakao Kokes opp i stor kjele Ha deretter i: 9 dl hvetemel 2 ts natron 1 ts salt 4 egg 3 dl rømme Kan være lurt å ha i litt og litt mel, og røre godt, ellers blir det lett klumper. Hell alt i langpanne, stekes på 180 grader i ca 30min Glasur: 100g smør 6 ss melk 4 ss kakao 1 ts vaniljesukker 350g melis Kokes opp og smøres på lunken kake... Funker bra og fryse denne. Og smaker veldig godt med vaniljeis til:-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Denne kaka er litt brownies-aktig, supergod og kjempelett å lage. Trenger ingen mixer, denne rører sønnen min på 2 år sammen med ei tresleive:-) 300 g kokesjokolade 175 g smør 250 g brunt sukker 3 store egg 125 g hvetemel 2 ts vaniljesukker 1 klype salt Sett ovnen på 180 grader, og smelt smøret sammen med 200 g sjokolade på svak varme. Mix resten av ingrediensene. Hakk den siste sjokoladeplata (100 g) og ha den oppi røra. Stek kaka i 30 - 40 minutter. Jeg pleier å dele den opp i fine stykker og servere med siktet melisdryss oppå:-)
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Tusen tusen takk! Nå blir det sjokoladekake! Og ja - jeg kunne helt sikkert ha vispet høyrearmen min i stykker - men det gidder jeg ikke;)
mamma >to gull Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 1+2=3jenter: denne kaka er lik en fra detsoteliv (gjennombløt sjokoladekake). Den er sykt goood:-) I oppskriften står det og at når kaka kommer ut av ovnen skal du stikke hull rundt på kaka for så å helle glasuren over. Glasuren vil da trekke seg inn i kaka og den blir himmelsk:-)
mer enn bare mor Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 hjelpe meg, denne virket veldig god, men var det ikke vannvittig mye sukker???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå