Gå til innhold

Kva syns du om huset? Har det potensiale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Likar ikkje egentlig 70-talls hus, men lurer på om det kan bli bra om ein legg litt pengar i det. Dersom vi får det tik takst kan vi fin bruke 1 mill på oppussing.

Kva ville du i tilfelle gjort? Er det mulig å få bedre tilkomst mellom garasje og hus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at du får gjort så mye med adkomsten mellom garasje og hus, uten at det blir svinedyrt.

Ellers er det masse potensiale, selv om jeg synes det var nokså dyrt til å være et oppussingsobjekt.

Skrevet

Hus på den størrelsen kostar ca 3,8 mill dersom dei er oppussa. Så prisen er grei dersom vi kan få eit fint hus med ca 1 mill i oppussingsutgifter.

Hi

Gjest sug lut
Skrevet

Hva mener du med potensiale? Er du ei sånn storforlangende ku som må bruke en mill på oppussing av noe som i praksis kan flyttes rett inn i?

Skrevet

Ja, dette huset er absolutt ikke så verst. Hvis du pusser opp for 1 mill. blir det sikkert kjempefint (men som Luten påpeker på sitt tradisjonelle, hyggelige vis, man kan jo flytte rett i det også).

Skrevet

Då har vi ulik oppfatning av kva som kan flyttast rett inn i. Eg innrømmer gjerne at dette huset ikkje svarar til mine krav slik det framstår i dag..

Kanskje du heller kan svare meg på kva du syns om huset? No når vi er blitt einige om at eg er ei storforlangande ku.

Hi

Skrevet

Jeg lurte også litt på hva som menes med om det har potensiale, for egentlig er det ikke masse som må gjöres der nei. Så med 1 mill å pusse opp fpr burde det bli riktig fint!

Skrevet

Prisen blir altså akkurat det samme for dere om dere kjöper et gammelt og pusser opp eller kjöper et nyoppusset.

Skrevet

Problemet er at det nesten ikkje finst hus til salgs her. Vi har hittil berre vurdert oppussa hus, men innser at vi kanskje må vurdere hus som må gjerast noko med også, om det skal bli hus i det heile tatt.

Hi

Skrevet

Har jo potensiale, der hadde jeg flyttet mer eller mindre rett inn, og pusset opp ting underveis. Tenker da på nytt kjøkken og bad. Evt pusset opp de rommene først og deretter flyttet inn og tatt de andre rommene etter tur. Nå så jeg bare på bildene, men hvordan er det med drenering, er grunnmuren bra, hva med fukt og slike ting. Jeg er generellt skeptisk til sokkel/ kjeller, sikkert mye uten grunn, men det kommer av dårlige erfaringer:(

Skrevet

Takk for svar alle saman!

Er det noko som enkelt kan gjerast med fasaden for å få vekk det verste 70-talls preget? Endre altane f.eks?

Vi må leige hjelp til alt. Ingen av oss som veit opp ned på ein hammar.

Hi

Skrevet

Tror jeg ville bygget terrasse ut fra stua, altså på høyre side av huset når du ser det forfra.

Sett inn dør på kortveggen og en terrasse ut der vil nok ta bort litt av 70 talls looken:-)

Skrevet

Fy f.. Er det så stive huspriser i Førde?? Har dere sjekket kommunale tomter?? Kan faktisk lønne seg å bygge selv når det blir så dyrt...! Hadde aldri betalt så mye for dette huset

Skrevet

Om dere hever takvinkelen og skifter ut de store vinduene i stua med noen mer moderne vil huset miste 70 tallspreget. Den hevede takvinkelen kan også gi dere ny loftstue eller masse oppbevaringsplass, men det vil koste ganske mye.

Skrevet

Einaste tomtene som er til salgs ligg 7 km frå sentrum og kostar 900 000.

Skrevet

13.10; skulle ønske eg klarte å sjå det for meg. Høyres ut som ein god plan:) Kva trur du noko sånt kan koste då?

Skrevet

Jeg syns det så ut som det var mye som måtte pusses opp og siden dere ikke kan gjøre noe selv vil det fort bli dyrt.

Vi har pusset opp det meste i huset vårt og alt vi har lov til å gjøre selv har vi gjort og jeg vet det er mye jobb.

Skrevet

Det så ut som det meste av gulv og vegger må skiftes ut.

Begge kjøkken

Begge bad

Dør på dobbeltgaragen

Bytte dører på enkeltgaragen

Gjøre noe med muren på enkelgraragen

Bytte alt av innvendige dører

Ellers vet jeg ikke hva som må gjøres med det elektriske og røropplegget.

Og eventuelt byggningsmessige forandringer som noen har nevt tidligere.

Noe kan dere nok lære dere å gjøre selv om dere finner au at dere vil det.

Mye av jobben er ikke vannseklig bare tidkrevende.

Skrevet

Formeining om kva dette kan koste? Takk for informativt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...