Gå til innhold

2000 i mnd i strøm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er mye!! Men siden juni i fjor og til nå har det blitt i gjennomsnitt den prisen.. Og vi har i tilegg parafin og vedfyring!!! Blir jo nesten 30 000 i året tilsammen ca da... I oppfyring og strøm....

Kan det være noe feil imed strømmen vår?? Kan ikke skjønne at det går an å bruke så mye.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg var mye,har du husket å skrive av måleren da?

Strømmen har gått opp vet jeg .

Jeg fikk 1200 og jeg har sentral fyring innkludert i leia,men synes er mye det og ,og du har jo ved og parafin så er mye synes jeg da..

Skrevet

ringte inn ista...så vet helt sikkert at det er riktig...

HI

Skrevet

Det spørs da på hvor stort hus dere har,og hva dere bruker strøm på.

Vi har samme forbruk her. Er 3 stk, huset er på ca 270 kvadrat,varmekabler i gangen og på badet.

Vi har bare vedfyring i tilegg,ikke parafin.

Sjekk hvor mye varmekablene står på.

Hvor mye dusjer/bader dere? Varmtvann er dyrt.

Bruker du tørketrommel mye?

Har du like mye varme i alle rom?

Bør dere vurdere å etterisolere noe?

det er mange ting man kan sjekke, og gjøre endringer med. Vi skal etterisolere loftet til sommeren.Det er rimelig uisolert (fra 1950) og kiipt at all varmen forsvinner ut rundt pipa:(

Skrevet

Det kommer jo an på om du bor i et digert, dårlig isolert hus. Eller om du bor i en liten leil.

Vi bor på 200kvm. nytt hus og bruker vel kanskje rundt 25 000kwh pr. år

Det utgjør ca. 4000,- i kvartalet i de kaldeste mnd. Og rundt 2000,- i kvartalet i de varme mnd.

Vi har varme i de aller fleste gulv,(strøm) bortsett fra soverom.

Skrevet

Vi har ca 110 kvadrat, kjelleren varmer vi ikke opp, den er ikke innreda...Her er det etterisolert.. Men mulig vi burde skifte noen vinduer osv.. Parafinen står å går hele tiden på vinteren så trodde ikke jeg brukte så mye strøm på opppvarming.. Veldig flinke til å bruke tørketrommel og vaskemaskin osv, men nå har jeg kuttet ut tørketrommelen i en halv mnd ca.. Spennende å se om man merker det på regninga... Vi har bare dusj... Barna dusjer ca 3 g i uka, de er 2, bruker nok endel vann da... typen og jeg dusjer vel annenhver dag ca... dusjer 5-10 min hver gang ca... Blir kanskje endel det... hmmm

HI

Skrevet

pluss varmekabler på badet vårt, er bare 7 kvadrat el noe da...

HI

Skrevet

Det spørs jo hva strømmen koster, det. jeg har hus på ca 125 kvm, og forbruket ligger på ca 20 000 kw/t i året. Og det er ganske normalt for en husstand.

Det utgjør ca 1000 i nettleie i mnd og ca 700 i strøm i mnd i snitt over året.

Skrevet

Takk for masse svar :-))))

HI

Skrevet

Sjekk isolasjonen mellom kjeller og hovedetg.Der kan det fort trekke mye på varmen.En råkjeller er kaldt ja.

Står varmtvann tanken i kjelleren? Kanskje isolere rundt den? Vet mange som har tjent på det.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...