mamma til tre nydelige jenter Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Kan man blande denne i 40 graders vann?. vet det står 70grader bak på pakken men da er det jo umulig å tilberede et måltid av gangen! spesielt på nattes tid! Helsesøster mente at det ikke var noe problem sålenge pulveret løste seg greit opp, noe det gjør ( har testet). vil helst bruke collett, syns nan er så hard for magen for minste jenta. hun er 2 uker.
Mor Løvehjerte Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Kopierer fra HOLDES OPPE-tråd: "Sv: HOLDES OPPE: riktig tilberedning av mme 22:39 31.08.2009 BlandeMetoden For mme-merker som skal tillages ved høye temperaturer så er blandemetoden den mest effektive. I tillegg er det geniale med denne metoden at man kun trenger en metode å forholde seg til, den funker like bra hjemme som på tur! Noen synes den virker vankelig å lære seg, men etter et par prøverunder så sitter den ganske kjapt Først må man sørge for å ha kokt kaldt vann stående i kjøleskapet (holdbart i 24 timer) Så må man ha varmt kokt vann Man blander varmt og kaldt til 70 grader Ha i pulver, riste, riste Så har man i resterende mengde kaldt vann til drikke temperatur Servere PASS PÅ: alltid å følge riktig mengdeanvisning som det står på pakken. Tilsett alltid så mye vann som det står du skal, ikke tilsett vann til du har rett mengde da pulveret også opptar plass. Får babyen for konsentrert mme så kan den få unødvendige mageproblemer (smerte, hard mage), over tid kan dette også belaste nyrene. Anbefaler å investere i en skikkelig termos til turbruk. Mange liker også å bruke melkedispensere til å ha pulveret ferdig oppmålt på. Urinprøveglass fungerer også fint til formålet. Denne metoden funker for alle merker Håper andre kan ta seg tid til å dele litt blandingsforhold, legg de ut som svar på denne, slik at de kommer rett under... blomstre"
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg bruker HIPP, og blander pulveret i vannet som er drikketemperatur. Har gjort det siden han fikk MME, og det har ikke vært noe problem. Går sikkert fint det med colett også.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Da prøver jeg som Hs sa så er det bare viktig at pulveret løser seg greit opp. ellers så får jeg prøve nan h1a eller hva den nå enn heter som de har på apoteket. syns den der termos metoden er alt for tungvindt! Var greiere med forrige barn da var det jo helt ok å blande mme for et helt døgn av gangen.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har flaskene ferdig i kjøleskapet med oppmålt vann og litt maltekstrakt. Når junior vil ha mat, varmer jeg flaska i mikroen til drikketemperatur og har i pulveret, som står klar i doseringsboks på benken. Jeg syns denne metoden er veldig lettvind. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå