Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Da er det bestemt at jeg skal ha epidural under fødselen. Ville helst ikke dette selv og har født uten noe smertestillende før men har i dette svangerskapet fått problemer med hjerterytmeforstyrrelse som utløses av høy puls.( Får over 200 i puls). Stor sjanse for at dette skjer under påkjenning fra sterke rier og lege/ jordmor vil gjøre alt for ikke å trigge pulsen. Det jeg trenger er positive erfaringer med epidural siden jeg selv er skeptisk. Har hatt en fødsel med epidural men det var pga seteleie og babyen var 4 kilo. ( var gammel type epidural som lammet deg fra livet og ned) så jeg vet at epidural kan forlenge fødselen. Trenger å høre fra noen der epiduralen ikke førte til veldig langdryg fødsel eller komplikasjoner. evt om det er noe jeg kan gjøre for å motvirke dette, bevegelse, stå etc. Setter utrolig pris på svar, to uker til termin...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg gikk rundt uten smerter etter epiduralen ble satt - helt fantastisk. Dessverre sluttet epiduralen å virke, og jeg vil gi deg et råd så du slipper å oppleve det jeg gjorde: KREV at de bestiller en ny! Jeg var førstegangsfødende og visste ikke bedre, men nå vet jeg det: Hvis epiduralen ikke virker (min sluttet å virke etter ca 2 timer), skal de sette en ny. Lykke til! Epidural er himmelen!
ellen-propellen Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg håper/drømmer og ber om at jeg også får epidural ved denne fødslen jeg skal igjennom snart. Fra min epidural ble satt på 3 cm, til barnet var ute tok det ca 2,5 timer. Jeg hadde pressrier i ca 8 minutter. Jeg var absolutt aktivt med i fødslen,kjente at jeg måtte trykke osv. Signerer 10:;31- epidural er himmelen:-) (og jeg elsker anestesileger som setter sånne)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Takk for svar. Nå ble jeg beroliget. Føler leger og jordmødre fokuserer mye på bakdelene ved epidural. Godt å høre at det var noen der ute som har gode erfaringer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå