Gå til innhold

Erfaringer med epidural.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det bestemt at jeg skal ha epidural under fødselen. Ville helst ikke dette selv og har født uten noe smertestillende før men har i dette svangerskapet fått problemer med hjerterytmeforstyrrelse som utløses av høy puls.( Får over 200 i puls). Stor sjanse for at dette skjer under påkjenning fra sterke rier og lege/ jordmor vil gjøre alt for ikke å trigge pulsen. Det jeg trenger er positive erfaringer med epidural siden jeg selv er skeptisk. Har hatt en fødsel med epidural men det var pga seteleie og babyen var 4 kilo. ( var gammel type epidural som lammet deg fra livet og ned) så jeg vet at epidural kan forlenge fødselen. Trenger å høre fra noen der epiduralen ikke førte til veldig langdryg fødsel eller komplikasjoner. evt om det er noe jeg kan gjøre for å motvirke dette, bevegelse, stå etc. Setter utrolig pris på svar, to uker til termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk rundt uten smerter etter epiduralen ble satt - helt fantastisk. Dessverre sluttet epiduralen å virke, og jeg vil gi deg et råd så du slipper å oppleve det jeg gjorde: KREV at de bestiller en ny! Jeg var førstegangsfødende og visste ikke bedre, men nå vet jeg det: Hvis epiduralen ikke virker (min sluttet å virke etter ca 2 timer), skal de sette en ny.

Lykke til! Epidural er himmelen!

Skrevet

Jeg håper/drømmer og ber om at jeg også får epidural ved denne fødslen jeg skal igjennom snart.

Fra min epidural ble satt på 3 cm, til barnet var ute tok det ca 2,5 timer. Jeg hadde pressrier i ca 8 minutter.

Jeg var absolutt aktivt med i fødslen,kjente at jeg måtte trykke osv.

Signerer 10:;31- epidural er himmelen:-) (og jeg elsker anestesileger som setter sånne)

Skrevet

Takk for svar. Nå ble jeg beroliget. Føler leger og jordmødre fokuserer mye på bakdelene ved epidural. Godt å høre at det var noen der ute som har gode erfaringer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...