Gå til innhold

Feil på test?

*Nøtta*

Anbefalte innlegg

Heisan. :)

Jeg har en sterk mistanke om at jeg endelig er gravid. *jippiii*

MEN,det er skår her... jeg tok i helgen to hjemmetester,som begge viste positivt resultat.

Hev meg på tlf til legen og fikk komme idag med urinprøve for å påvise/avkrefte herligheten.

På legekontoret ble resultatet negativt- alså,ikke gravid ifølge legen. :-/

Suste meg opp på apoteket og kjøpte enda to nye tester,tok den ene med en gang(jada,jeg vet at man helst bør vente til morgenen,men what to dooo? ;-o ) og også denne testen viste positivt resultat. (dette var test av et annet merke enn de to første)

Mitt spørsmål er da; er det andre som har opplevd at selvtestene gir "gravidresultat",mens legetesten gir "ikke-gravid"?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

heisann..:)

jeg har tatt 3 hjemmetester, hvor den 1 var positiv og de 2 andre negative..så dro jeg til legen hvor både urin og blodprøve var negativ da..:( synes det var veldig rart at jeg først fikk en positiv test da.. blei jo så gla, men etter å ha vært hos legen måtte jeg jo bare innse at jeg ikke var gravid alikevell..men synes det er veldig rart at du fikk negativ hos legen når alle hjemmetestene har vært positive..har du tatt blodprøve for å sjekke hcg nivået ditt da?

De fleste legekontorer bruker Siemens Clinitest, den bruker lys for å lese av teststrimmelen. Konsentrasjoner lavere eller lik 5 IU/L vil avleses som negativ. Helsesekretæren kan ha dryppet for lite urin i test"brønnen", og da vil resultatet avleses som negativ. Apparatet kan også være møkkete, og da vil ikke nok lys trenge igjennom til å avlese.

Dessuten er testene du får kjøpt i butikken ofte av nyere dato enn teststrimlene som ligger hos legen. De kan være utgått på dato, og da kan resultat bli feil. Apotektester er også designet for "spente" mennesker som vil vite resultat så tiiiidlig som mulig, og er derfor tilsatt mer kjemikalie, som gjør dem mer følsomme enn de hos le3gen.

Hos legen vil ikke testen bli positiv før etter avventet menstruasjon, mens apotektesene ofte viser pos. resultat før. Jeg ville derfor ikke glemt idden om at jeg kunne være gravid allikevel!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...