kj-si Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 til sommeren er det 3år siden jeg tok celleprøve, så da er det vel på tide, skal til lege på første kontroll denne uka. er i uke 9 da. tar de den da?er det underlivsundersøkelse forresten??eller må jeg spørre.
lillerosin87 Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Slik jeg har fortstått det kan du be om å få tatt en celleprøve når du skal på kontroll, men det er ellers ikke nødvendig med en underlivsundersøkelse første gangen. Man kan jo selvsagt også få tatt andre prøver fra underlivet, eks klamydia o.s.v, men det bestemmer man visst selv.
bringebærsnipp Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 jeg spurte legen min om cellekontroll da jeg var der. for jeg skulle tatt det i løpet av det siste året og det har ikke blitt gjort. Har lest i svangerskapsboka at hvis de gjør det så gjør de det tidlig. 1 svangerskapskontroll el noe slikt. Legen min anbefalte meg til å vente til etter fødsel, så da gjør jeg det.
roannima Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Hei:)man skal IKKE ta celleprøver på gravide så sant det ikke er synlige forandringer . . . . Dette vet jeg,da jeg var gjennom dette. . . Og bare en ting til dere alle, HUSK regelmessige celleprøver! Jeg var sløv en periode der....og endte opp med operasjon da jeg plutselig hadde forandringer grad 4 ! Sjekk dere jevnlig,alle som en:)
sisseln Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Det er helt vanlig å ta celleprøve av gravide, og det er helt ukomplisert.
roannima Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Nei. . . Gynekologen på sykehuset her jeg bor ble ikke særlig blid når min lege tok det på meg. Skal KUN gjøres ved synlige forandringer sa han. Min lege fikk 'klage' fra gynekologen . . . Dvs,fra sykehuset. .
gravid me nr 8 :-) Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 da er d nok forskjell fra sykehus til sykehus å fra lege til lege....jeg har tatt celleprøver i hvert svangerskap pågrunn av masse celleforandringer å jeg tok dette opp med legen på sykehuset å spurte han om dette var bra eller ikke å han sa d var helt ukomplisert å at d ikke var noen fare i d hele tatt men,som sagt mange forskjellige synspunkter på dette da tydeligvis...jeg stoler i hvert fall på en overlege som jobber me dette
sisseln Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Jeg vet det gjøres regelmessig på gynekologisk poliklinikk (Stavanger Universitetessykehus) på gravide i 1. trimester. Dette fordi jeg har jobbet der. Da også på pasienter uten tidligere celleforandringer
kj-si Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2010 akuratt vært hos legen. alt såg bra ut. og han tok celleprøve.
Ster IL Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 En fødselslege tok cellepr av meg i uke 7. Jeg tar en gang i året da jeg er konisert. Anbef å ta en prøve tidlig, og en prøve etter fødsel da graviditet kan gi forandringer. Gikk under 3 år mellom prøvene den gangen jeg måtte opereres.
Sannellerslik? Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 jeg var med lege nå for å ta celleprøve, men siden jeg sa att jeg mistenkte å være gravid, så sa han att vi heller kunne vente til jeg er noen uker på vei... Siden jeg da må undersøkes uansett... =) så jeg skal ta celleprøve selv om jeg er gravid=) Tror han sa rundt uke 9.
kj-si Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 11. februar 2010 det var godt å høyre. blir jo litt bekymra, men satse på han veit kva han gjer bale å bekymre seg for å ikkje tatt prøven og. men satse på alt går fint med spiren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå