Gå til innhold

Hvor i Akershus er det fint å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med relativt kort reisetid til Oslo S.

Barnevennlig.

Fine naturområder.

Gjerne nær ett lokalt sentrumsområde.

Nærhet til sjøen er ett pluss =)

Noen med tips? Er overhodet ikke kjent...

Rammen vår er til ca 3 mill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, Nesodden? Barnevennlig og fine naturområder, nært sjøen er det også. Ikke så altfor langt til Oslo (25 min med ferge).

Skrevet

Selv bor jeg på Romerike. Rent prismessig får du mye mer her enn nedover mot Bærum. Er ikke kjent i område rundt Ski og nedover der. Her hos oss får du kjøpt en helt grei enebolig for prisen dere kan betale, selv om det blir dyrere jo nærmere Jessheim og Skedsmokorset/Lillestrøm dere kommer.

Jeg bor i Gjerdrum kommune og det tar meg 30 minutter til Oslo S. Det er litt på "bøgda" i motsetning til Skedsmo som ligger rett ved siden av E6, men her har du natur på alle kanter, det aller viktigste i sentrum (nåja... sentrum og sentrum), gode forhold for barn (barnehage og skole og fritidsaktiviteter).

Dersom du er avhengig av å komme til Oslo S, så ville jeg nok ikke flyttet meg lenger ut, for i rush'en så kan det tar tid å komme inn til sentrum, selv om E18 fra Bærum er hakket verre! Alternativt går det jo tog (av og til i alle fall :-P) fra Kløfta og Lillestrøm.

Det er lite sjø på Romeriket da. VELDIG lite sjø ;-)

Skrevet

He,he sjø er ikke alfa og omega. Men fint med badevann i det minste =)

Nesodden: Jeg jobber turnus og er bekymret for å være avhengig av ferje.

Vi jobber i sentrum begge to og kommer til å bruke kollektivransport. Hyppige problemer med toget er derfor noe vi er veldig betenkte over. Men det er jo samme problemet overalt rundt Oslo...

Takk for tips! Tar gjerne flere!

Skrevet

På Kolbotn, Oppegård kommune, er det fint:) 10 min med direktetog til Oslo, barnevennlige områder, skog, lysløyper osv. ikke langt unna, Kolbotn Torg er et ganske stor kjøpesenter, ikke langt til Ingierstrand, Hvervenbukta og mange andre småstrender. Full bhg. dekning fra hovedopptaket i august.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?areaId=20044

Skrevet

Ullern:-) Kort til sentrum, enkelt med trikk. Kort vei ned til stranden med park og turområde og brygge. CC-vest kjøpesenter og butikker på Lilleaker.

Skrevet

Skjetten. Selv om Skjetten har et dårlig rykte, så stemmer de ikke. Barnevenlig, kort vei til Oslo, men kanskje ingen badevann sånn i gå lengde. Vi har jo nebben da, med basseng :)

Skrevet

Rælingen, Skedsmo, Lørenskog. Masse buss og tog forbindelser inn til Oslo, kort vei til badevann, marka og butikker... Får veldig mye mer for pengene enn i Oslo.

Skrevet

Nordover er greit å flytte hvis du ikke er så opptatt av hvordan det er rundt deg. Flytter du til Vollen i asker f.eks, har du sjø, 25 min til oslo, ferge til aker brygge 25 min. Vakker natur, strand, kyststi, ikke blokker etc. Ikke er det så himla dyrt heller, hvis du flytter nærmere slemmestad som også har hydrofoil til akerbrygge på 30 min, det er vår østkant like whitetrash som gjerdrum, kløfte, rælingen lørenskog. Men fordelen med slemmestad er strand, natur, ikke blokker, etc

Skrevet

Nittedal!

Raskt å komme seg til sentrum med bil, tog eller buss.

Nordmarka langs ende siden av dalen, åsen over til Gjerderum langs andre siden. Mye fine badevann, supert løypenett/turterreng. Varingskollen.

En liten sentrumskjerne hvor du finner det meste du trenger. (matvare, apotek, bank, post, sport, frisør, musikk, vinmonopol, noen klesbutikker etc). Men de fleste tar vel shoppingen i Oslo, Strømmen etc.

Skrevet

Gjerdrum her også. Er inflytter og har forelsket meg helt i stedet. Et fantastisk sted for barn!

Skrevet

Nedre Romerike. Rolige og barnevennlige villaområder, kort vei til shopping, fine turområder, går relativt raskt inn til Oslo.

Skrevet

Takk for alle tips! De skal sjekkes ut =)

Skrevet

Veldig enig med hun som skrev Skjetten! :)

Skjetten er liksom 'kort vei til alt', og barnevennlig.

Skrevet

Flateby i enebakk er et kjempefint sted! Busser går hele tiden til oslo og lillestrøm. Fine tur muligheter i marka med oppkjørte skiløyper og en liten slalombakke. Flere bademuligheter og alt du trenger av butikker osv er i nærheten. 30 min til oslo s.

Skrevet

Ville ikke flytta til 2013, ghetto-skjetten.. Er ekstrem høy vekst av kriminalitet og ghetto der..

Vi bor på nedre romerike i sørum kommune. Har det kjempefint! Er oppvokst her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...