Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Ikke i trafikken da for det skjer vel nærmest daglig, men ellers? Vi var på en kjempestor kino, alt var elektronisk og køene er eeeenorme.. Mens vi står der i kaoset og prøver som best vi kan å underholde barna som best vi kan og endelig er det snart vår tur. Bak oss sto det en eldre dama, og så kommer det et ektepar og sier til henne. " Du jeg TROR du har tatt plassen vår" Dama blir irritert å sa at hun har stått bak oss hele tiden så det tviler hun sterkt på. Da drar mannen meg inn i dette også med et surt " ja, jeg har ikke sett henne eller så vi sto vel foran henne også" Snur meg å ser ned på han og skal til å si noe da damen bak sier " Nei, men hvis du ikke har sett henne så får du ta med deg briller da neste gang, hun har stått foran meg hele tiden og jeg har stått her.Du har iallefall ikke vært foran noen av oss!" Jeg har endelig lært meg å si ifra til folk som sniker i køen, men dama i køen bak meg på kinoen hun hadde gjort det til en kunst...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg ser det daglig her på jobben. Her jeg jobber kan det bli lange køer noen ganger. Og jeg må si at de eldste er frekkest egentlig. Men er generelt skikkelig dårlig kø kultur her i norge. Jeg forstår aldri hvorfor folk stresser så fælt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg ser det daglig der jeg jobber, og jeg må si det er vanskelig til tider å vite hvem som sniker eller ei, jeg kan ikke holde øye med alle hele tiden. Jeg har tross alt en jobb jeg skal gjøre. Står jeg i kø og noen sniker så sier jeg klart i fra, for jeg finner meg ikke i slikt. Noe jeg også prøver å lære mine barn (som alltid skal snike før hverandre i alt og ingenting hjemme, den er morsom den søskekjærligheten) Jeg har nok fått endel stygge blikk, og spesielt av eldre damer. Selv om man er gammel så er ikke det noen grunn til å snike. Men når jeg har god tid så slipper jeg folk forran meg i kø, om jeg skal ha mye og de bare ha en ting eller to. Jeg er nok desverre en slik som kan tenne på alle plugger om det kommer gamle damer og bare tar seg tilrette. Jeg var ikke slik men etter å ha fått bekkenløsning pga graviditeter så har ting endret seg litt. Jeg reiser meg ikk epå bussen om det kommer en frisk eldre dame, når jeg i perioder såvidt klarer å gå så skal jeg ikke stå på bussen om jeg absolutt ikke må. Så om de ikke gidder å gå litt lenger bak der som ungdomene sitter så får det være dems sak, jeg sitter godt. Jeg fløy nesten i taket da en gamel "finfrue" kjeftet på meg siden jeg ikke reiste meg når hun kom på bussen engang. Der satt jeg med bekkenløsning, en 2åring og en nyfødt baby, ut på busstur for å komme på kontroll med babyen. Den finefrua sto på buseen selv om det var flere ledige seter langt bak i bussen, og bussjoføren takket meg da jeg gikk av. "Endelig en som tok igjen med hun damen der, hun tar seg tilrette med alt" sa han da jeg gikk av bussen, og han hjalp meg av med barnevogna. Men det skal vel sies at jeg alltid har vært grei og flytttet meg, reist meg for eldre, gravide eller andre. Så fremt jeg kan så gjør jeg det med glede, men man kan se frisk og rask ut på utsiden men det kan være en grunn til at noen ikke reiser seg for eldre, syke. (skal sies at jeg var irritert på andre som ikke gjorde det før, men nå vet jeg at det kan være en grunn til at noen ikke reiser seg. For meg er det normal folkeskikk)
It's all about me Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Sniking? Ofte. Og jeg sier alltid ifra. Sist gang var på Cubus. Skulle betale noe da dama i kassa hadde mistet oversiktet pga at noen hadde laget en egen ny kø ved siden av og spurte hvem som var først. Jeg sa som sant var at jeg var neste nå. Da begynner hun å ekspedere jenta i den andre køene selv om jeg tydelig hadde svart på spm hennes. Sa igjen at jeg var faktisk før henne da butikkdama klarte å si: "Ja men hun som står etter henne igjen har faktisk gått og plukket masse klær leeeene". Var sliten og irritert så jeg ga meg ikke og sa at "men det er hun du står og betjener nå jeg sa jeg var før" (hun hadde masse klær og jeg hadde dårlig tid til bussen". Da smalt det ut av butikkedama igjen: "Men kan ikke du bare gå bort i parfymeriet og betale der" "Nå har jeg stått i kø her lenge, så det er ikke snakk om at jeg stiller meg i en ny kø igjen. Da kan heller de som er etter meg gå i parfymeriet" (Ja ja, jeg var skikkelig kranglete, he he) Vel jeg fikk iallfall betale først og rakk akkurat bussen. Sier alltid ifra hvis noen sniker, eller ekspeditører sniker for dem. Men får jeg et normalt spørsmål er jeg myyye mer samarbeidsvillig. Hater snikere. Står også med ekstra brede ski og staver i køen til skiheisen, he he.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har opplevd det noen få ganger, men jeg finner meg ikke i mye før jeg sier i fra, så jeg bruker å si halvhøyt den klassiske " Køkulturen og oppdragelsen til folk er det ingenting å si på" Det bruker å gjøre at de blir litt ille berørt:)
wanda71 Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Når en skal ta t-banen er det alltids ei eldre dame eller to som kommer snikende sidelengs for å komme seg inn på banen før de som står først. Ser du morskt på dem så smiler de bare.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Da jeg var barn var vi på ferie der vi bodde på høyfjellshotell. Det var ikke noe vi var vant til så jeg og søsteren min hadde fått klare instrukser for hvordan man oppførte seg i matsalen. Bare ta det vi var sikkre på at vi ville spise opp. Det var lov å forsyne seg flere ganger og mat først, desert etterpå. Vi gjorde vårt beste og satt å gledet oss til å få forsyne oss av desertbordet. Noe sånt hadde vi ikke sett før. Da kom det veltende inn en busslast med pensjonister. De gikk rett til desertbordet og sikkret seg det de hadde lyst på før de forsynte seg med vanlig mat. Etterpå var det helt tomt! Dagen etterpå husker jeg min far sa, meget høyt og tydelig da vi kom til middag (eller var det lunch) "Nå må dere forte dere å ta all deserten dere har lyst på, før gammlingene for grisket til seg." Siden har jeg sett ann klientellet der jeg spiser. Er det mange pensjonister på vei, sørger jeg for å komme forran dem i køen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå