Gå til innhold

Skal man SI noe til folk som pynter på CVen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som la ut link til et nettsted der hun hadde lagt ut diverse info om seg selv - jobbrelatert, og med bilde.

Den var på engelsk, og der beskriver hun sin nåværende og tidligere stillinger (samme type jobb), som "managing XXXX". Det riktige ordet for den typen jobb på engelsk er "assistant XXX". Slik det er nå, ser det ut som om hun har vært sjef i alle jobbene sine - og det er jo ikke helt riktig.

Jeg kommer ikke til å si noe, men synes det er litt på kanten....er det ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikkert hun vet den korrekte tittelen på engelsk?

Du bør definitivt si noe til henne, det vil være mildt sagt mye pinligere for henne hvis hun søker jobb med en overpyntet CV og blir avslørt enn om du diskret gir beskjed på tomannshånd...

Skrevet

Ja si det absolutt!

Veldig pinlig å ha feil på cv, og hun vil jo ikke bli tat seriøst når det kommer frem.

Skrevet

Jo, jeg bør kanskje påpeke det. Men det er veldig usannsynlig at hun ikke skal vite hva det egentlig heter. Tror hun bare tenker at man også kan kalle det "managing", og at hun da velger det fordi det ser penest ut. Kanskje den personen som faktisk ER sjef der vil se det og påpeke det?

Skrevet

Tror jeg ville vurdert å si noe, for det er tross alt langt mer pinlig å bli avslørt. Hun vet nok forskjell på assistant og managing;)

Det er utrolig mange som pynter på CV'n, men det er ikke så vanskelig å avsløre.

Skrevet

Må bare fortelle om min venn som hadde laget CV for første gang (dette er ganske lenge siden) og på fritidsinteresser hadde hun skrevet:

" Jeg liker å spille bingo og volleyball."

Hadde mye moro med dette i ettertid ja, både jeg og Bingospilleren selv;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...