Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Anton selvfølgelig. Det finnes da vel ingen her i landet som uttaler Anton som Antån? Det høres jo rett og slett idiotisk ut.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Man sier jo: Tåve Jakåb kom ikke på flere. Så da lurete jeg bare. Mener jeg har hørt ANTÅN.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 stavangerfolk vil nok uttale antÅn....
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Tipper bergensere ville sagt "antån"
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er fra Stavanger og ville sagt AntOn. Kan ikke si jeg noen gang har truffet noen med det navnet, da, så vet ikke hvordan Anton'er uttaler det selv..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Sønnen min heter nemelig Anton Jeg sier ANTÅN og pappan sier ANTON. Stakkars gutt. HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 ...? Hvorfor skulle det være synd på sønnen din for det? Jeg kjenner "blandingsekteskap" mellom østlendinger og vestlendinger, der barnet f.eks heter Morten. Det høres ganske ulikt ut når det sies av noen med rulle-r kontra skarre-r. Men det er da ikke synd på barnet for det:) Eller tror du han blir språkforvirret?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Haha, så bra å spörre om det finnes andre måter når et alternativ står i hl samtidig som flere för deg har svart at de sier Antån;) Selv sier jeg anton.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Bare redd han ikke skal vite hva han skal svare når noen spør hva han heter. Litt identiteskrise det, ser jeg for meg... HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Haha, nå lager du et mountain out of a molehill, altså Du får lage en sparekonto til fremtidige psykologtimer for ham, da;) Det går nok heeeeelt fint, så kan du heller bruke psykologkontoen til en tur til Karibien eller noe.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Anton, men jeg sier også Jakob, men Tåve...
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Det gaar sikkert bra. Barnet velger nok den uttalen han liker best og ferdig med saken
petite fleur Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 I Nord-Norge sier vi Jacob med o. Vi sier også Anton, ikke Antån.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #21 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er en AntOnsen, Ikke en AntÅnsen. Haha, det er rart. Vi sier også Jakob. Nord-Norge
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #22 Skrevet 9. februar 2010 Nei, 09:03, vi bergensere sier Anton - ellers noe du ikke har peiling på som du vil uttale deg om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå