Gå til innhold

Er det noen andre lærlinger der ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 11+2 uker på vei, har ganske diger mage. Er veldig kvalm og trett, har mest lyst til å bare holde meg hjemme under senga.

Men jeg føler jeg snart må si noen til sjefen om graviditeten, pga kvalmen osv. Alle kollegane mine har vert innom meg dei siste to mnd og spurd meg om hvordan det går med meg, og jeg må bare si i fra om det er noe osv. Det er ikke akkurat noe vansklig å se på meg at jeg ikke er i form akkurat!

Men jeg grue meg veldig til å fortelle det! De er veldig snille med meg her alle sammen, men jeg føler jeg svikter dem på en eller annen måte. Føler det ikkje er helt rett å ta permisjon i læretiden..

Jeg har termin i slutten av august, og greier jeg å holde meg i arbeid til august har jeg vært lærling i 13 mnd, og har igjenn 11 mnd..

Noen andre i samme situasjon??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er selv lærling men har desverre en del mnd igjen, har bare vært lærling i 5 mnd ca så jeg er også veldig mye dårlig har vært sykemeldet 100% i 4 uker og er nå 50% sykemeldt ut mnd men det har ikke bare med graviditeten min å gjøre egentlig.

Du trenger ikke å vær redd for at du svikter dem, de kommer nok til å forstå deg. Gravid kan jo hvem som helst bli. Du er jo en vanlig ansatt selv om du er lærling bare at du på en måte er under lære fase. Så dette kommer nok til å gå bra=)

Jeg sliter selv med å jobbe inn de 6 mnd mine for å få permisjonen min, ikke bare fordi jeg er dårlig men fordi jeg rett og slett mistrives så sterkt på jobb. Sjefen el kollegaene forstår ikke meg uansett hva jeg gjør og har jo fått beskjed om at det beste er at jeg levere en oppsigelse før jeg får sparken.. Har selv ikke sagt til sjefen ennå men skal gjøre det i dag. Vett det selv at det ikke blir noe blide toner for å si det sånn. Men du må bare passe på at det blir rettelagt for deg som er gravid, du har de samme rettighetene som en vanlig svenn =)

Du må ha masse lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...