Gå til innhold

Hjertesukk... Jeg har så lyst på bukplastikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 11 år skammet meg over magen min. Den er løs og kvapsete, men ikke den verste jeg har sett heller. Har alltid prøvd å skjule den, men jeg fikk meg virkelig en wakeup i går...

Jeg var inne på bukplastikk.com, og tittet på før og etterbilder. Gikk så på badet, og bøyde meg i speilet, for å se hvordan magen min var da, iforhold til de jentene som hadde lagt ut bilder. Jeg fikk SJOKK!!! Magen min er styggere enn hva jeg har turt å tenke, jeg har liksom på tross av at jeg ikke har likt den forsvart den litt også.

Nå er jeg bare deppa. Styggemagen er her enda, og jeg vurderer å gjøre noe med det. Men det er så mye angst forbundet med det hele... Jeg hater operasjoner (Livredd) og jeg har angst for noe så smålig som hvordan navlen min kommer til å bli. Når jeg skriver slikt vil dere vel kanskje konkludere med at jeg ikke fortjener en fin mage, og dere har kanskje rett i verste fall :-/

BLÆ! hater magen min, hater, hater, hater!!

Det var dagens utblåsning fra meg, skal komme med noe positivt senere! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er som å lese mine egne tanker! AKKURAT sånn føler jeg det også... Jeg har født 3 barn, og det syns :(

Jeg er 168 cm, 70 kg (normal vekt på 63 kg) . Har noen kg for mye, men ikke maaaaange. Magen min er som din... Løs, kvapsete og med masse strekkmerker.

Sånn har den sett ut siden jeg fikk mitt første barn da jeg var 16 år gammel, nå er jeg 26. Har hatet den i 10 år!

Jeg har ikke gått i bikini eller korte topper som viser litt mage (selv om jeg har vært mye tynnere enn nå) på 10 år... Ikke engang på stranda. Badet ikke i sjøen på 5 år. Tragiskt.... Jeg er jo i min beste alder og burde ikke føle det sånn. Skulle bare ønske jeg kunne få en ny mage!!

EN vakker dag skal jeg legge meg under kniven, og få gjort noe med den. Sovne sakte inn, drømme søte drømmer og våkne til smerter og en splitter ny mage! Men har ikke råd akkurat nå.... Om et par år kanskje... Lever i håpet!

Kanskje ikke så mye trøst i dette svaret, men du er langt ifra alene :) En dag blir det vår tur, Mama Dooh! Da kan vi strutte rundt med våre nye mager og smile, hehe.

Ha en fiiiiiiin dag!

Skrevet

Hvorfor ikke lufte disse tankene hos fastlegen din, så ser du hva som skjer videre ;o) Jeg har allerede snakket med min fastlege om dette, og hun var veldig forståelsesfull. Jeg må bare bli kvitt noen kg før det er aktuelt. En ting, har hørt at man ikke får dekket det lenger fra staten hmmmm....men skal snakke med fastlegen min om det når det er aktuelt. Uansett dekket eller ikke så tror jeg at jeg skal ha denne operasjonen. Magen min er en fysisk og psykisk plage.

Skrevet

Jeg tok bukplastikk ifjor sommer. Du har sikkert sett bilder av magen min også inne på bukplastikk.com ;-)

Jeg var normalvektig, men magen hang utenfor bukselinningen. I tillegg hadde jeg brokk. Alt etter tre skjønne, men store, babyer. Under operasjonen fjernet de 1 kg hud, og sydde sammen magemusklene igjen.

Hele prosessen gikk kjempefint. Det var vondt noen dager rett etterpå, men ikke verre enn at smertestillende tok seg av det ;-) Det verste var faktisk ryggen, som ble stiv og støl av å gå krokbøyd noen uker.

Jeg angrer ikke i det hele tatt!! Jeg kan ofte bli stående og beundre den flate fine magen min etter en dusj :-) Og buksene sitter som støpt nå, ingenting henger over!! Navlen min ser helt annerledes ut enn før, den har blitt mye mindre. Men før operasjonen var den jo også forandret, da var den lang og tynn... Nå gleder jeg meg til å reise til syden på lørdag for første gang etter bukplastikken :-)

Skrevet

Tusen takk for 3 koselige svar!!

Ja jeg har sikkert sett din mage også der, for jeg har studert alle 1000 ganger siden i går. Jeg drømmer om å få dette gjort, men som deg lengre opp her, jeg har ikke råd akkurat nå. Men har faktsik en liten tanke i bakhodet at feriepenger og skattepenger skal få svi for dette mageprosjektet mitt.

Veldig fint med svar fra deg som har tatt det, og som kan dele dine erfaringer, jeg er håpløst redd smerten og at sluttresultatet ikke skal bli så bra som jeg håper på. Men det viktigste er uansett at man ser ok ut med klær på, og det gjør jeg ikke nå! (Ikke trangle klær iallefall)

Det hadde vært vidundelig å fått gjort dette altså. En skikkelig drøm! Og det beste hadde jo vært å fått gjort det før sommeren, så man hadde rukket å komme seg litt!

Hvordan er arret ditt nå, som det er en stund siden du har gjort det? Jeg har bare sett bilder av ganske ferske arr...

Klem til alle sammen!

Skrevet

Har de endret på regelen for å få det dekket nå? Jeg betalte ingenting ifjor.

Arret mitt er fremdeles litt rødt, og klumpete noen steder. Jeg har ikke bra grohud, ser det på andre gamle sår og arr jeg har. Men det blir bedre og bedre. Det er jo et langt arr man får, fra hoftekam til hoftekam. Og på sidene går det over bukselinningen på meg. Men jeg er allikevel mer tilfreds med å ha det arret enn den store gamle kvapsemagen :s

Skrevet

Jeg har også tatt bukplastikk. Hadde rectus diastase (separerte magemuskler) etter svangerskap og fikk det dekket. Var relativt normalvektig jeg også, så når magen ble borte og magemusklene sydd - var jeg igjen slank og fin. Magen er helt flat og jeg kjenner nå når jeg trener magemusklene. Jeg er kjempefornøyd, og kan som en over her sa gjerne stå og beundre magen min i speilet. DET gjorde jeg ikke før nei..

Nå trener jeg også endel, for å holde på de fine formene. Det er jo veldig motiverende når fasongen er flott, og jeg kan gå i trange treningsklær uten at det buler her og der.

Jeg hadde heller ikke mye vondt, utover det som er normalt noen dager etter inngrepet. Alt grodde kjempefint, jeg hadde keisersnittarr fra før, så jeg ville uansett hatt arr. KS arret ble borte i inngrepet, og jeg har fått et lengre arr, men det er veldig langt nede og ikke veldig synlig lenger. Det er snart 2 år siden inngrepet mitt. Er glad for det HVER dag!

Så jeg anbefaler de som tenker veldig på dette å prøve å gjøre noe med det. Jeg er ferdig med å få barn da, det er et viktig kriterie. Pluss at man bør være normalvektig utenom magen da, ellers blir det ikke nødvendigvis så bra resultat som jeg fikk. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar!

jeg er også normalvektig vil jeg si, 160 cm, og 57 kg. er langt i fra feit ellers, helt vanlig. Faktisk litt tynne ben, og da er det jo riktig så lekkert med en kvapsemage!!

Men jeg må bare spørre: Hadde dere litt håndtak før operasjonen? Ble det borte? Jeg har det, og hater dem. Håper de også forsvinner, iallefall litt..

Skrevet

MUMSIMAMS:

Kan man få det dekket hvis man har delte magemuskler? Jeg er _ganske_ sikker på at mine er delt... Åssen greier man å finne det ut helt sikkert, at de er delt?

Er det lenge siden du gjorde det?

Skrevet

Hvordan gikk du frem? Jeg har også delte magemuskler. Gikk du gjennom fastlegen?

Skrevet

Jeg kan legge til at jeg opererte brokk ved navelen etter å ha fått andre barnet. Den legen brydde seg ikke et sekund om at jeg hadde delte magemuskler, så der var det ikke snakk om å få noe dekket. Jeg er 157 cm og veier rundt 50 kg, så er slank, men magen står ut!

Skrevet

Jeg gikk gjennom fastlegen ja. Hun sjekket magemusklene og sa jeg hadde rectus diastase. Jeg ba om en konsultasjon for vurdering til plastisk kirurg, og så fant hun dette og henviste meg videre. Plastisk kirurgen innvilget å få det dekket med en gang. Han ba meg gå ned 8 kg, men jeg greide bare 4... men det var greit det. Jeg hadde ikke noe særlig håndtak nei, bare en mage som var stor foran liksom. Det var vel pga de magemusklene som var umulige å trene opp igjen uten operasjon.

Skrevet

Man får dekt dette pga sykdom eller hvis man pga sterk vektnedgang har fått "fettforkle" som forårsaker såspp/eksem/lukt.

Kvapsete mage er i seg selv ikke en medisinsk indikasjon som dekkes gjennom det offentlige.

Du må gå gjennom fatslege som vurderer om han/hun vil henvise deg videre. Deretter er det legen ved sykehuset som vurderer om det er mulig å få dette dekket:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...