Supermamm Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Vi har akkurat funnet ut at vi uplanlagt skal ha nr 3;) Nå må vi flytte på oss som forsåvidt er noe vi har ønsket oss en stund. Men vi må også ha ny bil med plass til 3 barnester. Noen som har noen tips? Og hvordan er overgangen fra 2 til 3? Eldste er 4 år og minste er 20 mnd... Blir glad hvis noen vil dele litt erfaringer:)
Neijasså... Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Peugeot 807 er en fabelaktig, med gooood plass til 3 barneseter og enorm bagasjeplass i tillegg. Det er koselig med tre tette (mine er litt tettere enn dine blir), men også veldig koselig. Hvor stor overgangen blir har med hvor rolig babyen blir. Alle mine har hatt kolikk i varierende grad, og alle har hatt store søvnproblemer i tillegg. Overgangen 0-1 var definitivt størst, deretter 2-3 og 1-2. 2-3 før 1-2 pga at man nå plutselig er en voksen for lite. En merker også overgangen veldig hvis man er alene med ungene noen dager, f.eks. når babyen hyyyyylskriker og vil ut og legge seg i vogna mens bleieunge nr 2 har bæsja og den største (som ikke var sulten to minutter tidligere) plutselig er så sulten at hun holder på å døøøøø...
Supermamm Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Hehe, jeg ser for meg at det kan bli litt stress ja:) Og det er vel akkurat det med å være en voksen for lite som jeg uroer meg litt for. Skjønner at dere har hatt litt å stri med når det gjelder soving... Vi har heldigvis sluppet unna kolikk med begge våre, må jo bare håpe at nestemann heller ikke får det! Skal sjekke ut Peugeot 807, tusen takk for svar:)
It's all about me Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Skal si hvordan det er om 8 uker. Da går vi fra 2 til 3 hvor alderen på de to eldste er nøyaktig det du skriver 4 år (minus 3 uker) og 20 mnd. Hjeeeeelp, he he he )
melkekua™ Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Her var eldste nesten 3 år og 9 mnd når vi fikk vårt tredje barn, mellomste var 16 mnd. Det var litt hektisk i begynnelsen, men når man får rutine på ting så går det veldig bra. Vi tok en dag av gangen. Det har gått mye bedre enn jeg hadde trodd. Innstillingen har mye og si, og at man er forberedt på våkenetter, gråt osv osv. Når vi byttet bil ble det til slutt en VW touran (7seter). Litt mye å betale i lån hver mnd (vi får det til å gå rundt økonomisk), men så vel verdt det!
Supermamm Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2010 Frokostquiz er best på tjukken: Ja, du får legge inn en oppdatering når sistemann har kommet ut. Lykke til med forestående fødsel:) Melkekua™: ja, jeg tror du har helt rett i at innstilling har mye å si! Jammen godt man er gravid i 9 mnd så man har god tid til å forberede seg. Jeg skal prøve å ha det i bakhodet at jeg må ta en dag av gangen, jeg er generelt ikke flink til det...
It's all about me Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Glemte å skrive at etter mye forsking og styr kommer vi til å kjøpe en Volvo XC 90 med 7 seter. Det er plass til 3 barnester ved siden av hverandre der, men vil ha 7-seter for å kunne ta med passasjerer. Ellers sto det mellom Ford Galaxy og S-Max
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå