Gå til innhold

Cøliaki?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har cøliaki eller barn med cøliaki?

Jeg mistenker at min sønn kanskje har dette og vil gjerne høres andres historier om dette.

Hvilke symptomer hadde dere?

Er det veldig stress å ha et kosthold uten gluten? ser jo for meg at det ikke er så lett...

Min sønn har tidligere fått påvist laktoseintoleranse men jeg mistenker altså at det er noe mer også som plager han...

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 barn som går på gllutenfri diett, 2 med diagnose og 1 uten (men som tydelig reagerer på gluten...)

De "vanligste" symptomene hos hos var: dårlig søvn, mye vondt i magen- særlig om natten, problemer med avføring (to med løs og en med hard mage...), slapp og grinete, vegret seg for å spise (merket jo at de fikk vondt..)

Mellomste vår er den som var sykest før hun fikk diagnosen (var også den 1. som fikk cøliaki) Hun hadde ikke spist annet en rismelk på over 3 mnd og gikk ned i vekt da vi var på sykehuset.

Vi sluttet først med melk og det hjalp, men jeg merket at det var noe mer.....

Nå som de har cøliaki tenker jeg ikke over det i hverdagen i det hele tatt:)

Når det er bursdager eller vi er ute å reiser så krever det litt planlegging, men det er faktisk ikke noe problem å leve med cøliaki!

Barna tenker ikke noe over det i hverdagen heller, men det skjer jo at det plutselig dukker opp ting der de kan bli litt utenfor, men som oftest så ordner det seg så fint atte:)

Send meg gjerne en pm hvis du har noen flere spørsmål:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...