Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg tok nettop en abort jeg ikke hadde så veldig lyst til (mange årsaker til aborten). Men etter aborten har jeg selvfølgelig angret veldig, begynt å føle på tanken om å bli mor igjen, savner å føle at jeg er gravid, stikkingen i magen, murringene, de ømme puppene, å vite at noe er i magen, det føles så tomt og feil ut nå. Jeg får bare sterkere og sterkere lengsel etter å bli gravid på nytt og selvfølgelig kunne beholde denne gangen. Jeg virkelig savner det jeg følte den korte tiden før aborten, kanskje er det angeren som gjør at jeg på en måte vil få ett barn for å erstatte den jeg egentlig ville beholde ? Før snakket jeg å kjæresten om å vente minst tre år før vi får unger sammen, så økonomi, bosted og alt annet er på plass, nå snakker vi plutselig om å prøve om ett års tid. Er det flere som har følt det slik etter en abort ? Som har angret skikkelig og ønsket å få ett nytt barn? Ja for de som skal si at jeg er syk som tar abort for så å tenke på å bli gravid igjen, jeg VET det er rart, det er akkurat derfor jeg spør om det finnes flere som har følt det slik og klart å kvele lengselen, eller gitt etter for den, alt ettersom.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Hei. Leste innlegget ditt og vil bare si at jeg har det på akkurat samme måten. Der er litt over ett år siden jeg gjennom gikk en abort, som jeg innerst inne ikke ville utføre, men som jeg følte var det rette akkurat der og da til tross. Det har vært utrolig tungt i ettertid, og det går ikke en dag forbi der jeg ikke tenker på dette, og jeg lengter etter å bli gravid igjen. Jeg har ny samboer nå, og han er ikke klar for barn enda. Det er vanskelig for meg å forklare hvordan jeg har det, så det blir me at en sitter og tenker mye for seg selv. Hjelper ikke å surfe her inne på BIM heller akkurat, men samtidig er det en slags terapi også, å se at andre har det som deg. Jeg ville bare si at jeg forstår deg veldig godt, og tror nok det er flere som har lignende følelser etter en abort. For meg føles det som et stort savn... Håper det går bra med deg og at det med tiden går over, endten i form av andre tanker eller en ny graviditet! ) Stor klem fra meg (jente 25, Rogaland)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Tusen takk for svar, godt å se at jeg ikke er alene om det Jeg føler tankene bare blir sterkere og sterkere, kan nesten ikke vente me då bli gravid igjen:( Heldigvis er ikke kjæresten uvillig til tanken om å prøve å bli gravid om ett års tid, er det som holder meg oppe nå Takk, håper det samme for deg Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå