Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok nettop en abort jeg ikke hadde så veldig lyst til (mange årsaker til aborten). Men etter aborten har jeg selvfølgelig angret veldig, begynt å føle på tanken om å bli mor igjen, savner å føle at jeg er gravid, stikkingen i magen, murringene, de ømme puppene, å vite at noe er i magen, det føles så tomt og feil ut nå. Jeg får bare sterkere og sterkere lengsel etter å bli gravid på nytt og selvfølgelig kunne beholde denne gangen. Jeg virkelig savner det jeg følte den korte tiden før aborten, kanskje er det angeren som gjør at jeg på en måte vil få ett barn for å erstatte den jeg egentlig ville beholde ?

Før snakket jeg å kjæresten om å vente minst tre år før vi får unger sammen, så økonomi, bosted og alt annet er på plass, nå snakker vi plutselig om å prøve om ett års tid.

Er det flere som har følt det slik etter en abort ? Som har angret skikkelig og ønsket å få ett nytt barn?

Ja for de som skal si at jeg er syk som tar abort for så å tenke på å bli gravid igjen, jeg VET det er rart, det er akkurat derfor jeg spør om det finnes flere som har følt det slik og klart å kvele lengselen, eller gitt etter for den, alt ettersom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt eller ikke vet jeg ikke, men det er jo ikke noe rart. Selv om man ikke har alt helt på plass når man blir gravid kan det jo gå veldig bra om man er innstilt på det. Har all forståelse for at du tok abort når det var helt imot planene og du og mannen ikke ville ha barn ennå. Neste gang blir det nok anderledes siden dere da er mentalt innstilt på det. Det nytter ikke å angre på det som er gjort. Du gjorde det som var riktig for deg der og da, en annen gang kan det være noe annet som er rett for deg. Lykke til uansett når og om dere prøver på nytt:)

Skrevet

Tusen takk for ett trivelig svar :) Det er det jeg kjenner på nå, at kanskje kunne det gått bra likevel om vi hadde sett løsninger istedet for bare problemer.

Heldigvis vil han gjerne ha barn om ett års tid, så jeg går bare å gleder meg nå og håper året går kjempefort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...