Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 jeg er ferdig med studiene. har en 4 årig utdannelse.. ønsker ikke gå nærmere inn på hva det er. men kan nevne at det er innen samfunnsfag. har søkt over 50 stillinger siden august. vært på 3 intervjuer. men ikke fått en eneste napp! merker at det går inn på meg.. syns det er fælt.. går hjemme og gjør ingeting..plager meg og føler livet som meningsløst akkurat nå.. noen som er i liknende situasjon.. evt. hvordan takler dere det?
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har ikke på langt nær så god utdannelse:) Men har vært arbeidssøkende lenge. Blir innkalt til intervju til alt jeg søker men kommer ikke noe lenger. Viktige spørsmål: Har du på deg klær som passer inn med de som intervjuer deg? Svarer du noe negativt om tidligere arbeidsgiver eller oppgaver? fikler du nervøst mens du er på intervju? (fikk nettopp tips om å ha blokk og penn, for å ha noe å holde meg fast i:) ) spøker du vekk spørsmål som er ubehagelige? Nøler du når du blir spurt hvilke negative og positive sier du har? Alt dette kan virke veldig negativt under intervjuet.. Og ikke nevn sivilstand eller barn i søknad eller CV. Hvis de ser at du er en ung kvinne i fruktbar alder, som i tillegg har mann og små barn tenker de at du skal ut i permisjon med en gang. La de møte deg, og like deg før de får greie på dette:) Lykke til. Snart får du sikkert napp:)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har jobbet i rekrutteringsbransjen i 10 år nå, så vil si at jeg har endel erfaring. HVA slags jobber søker du på? Min erfaring er at det er mange kandidater som overvurderer sin egen kompetanse, og dermed søker på helt feil stillinger i forhold til hva som er realistisk. Noen er også altfor beskjedne på egne vegne, og søker på jobber de helt klart er overkvalifisert for. Nav har egne jobbsøkerkurs, så du bør vurdere å melde deg på et slikt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå