Dane Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Det er jo en del innlegg her hvor slitne mødre forteller om sine syke barn. Godt man har disse sidene så man kan få lesset ut om sine tanker. Man kan syte og klage så mye man vil! Jeg får ihvertfall veldig vondt av å lese mange av de historiene! Og det får meg til å ikke ta friske barn som en selvfølge! Stopp opp og minn dere selv på hvor heldige dere er! :-)
-carina- Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 I kveld var jeg ute med syv venninner, kun jeg og ei til har barn... I bilen på vei hjem satt vi og var litt stille sammen og reflekterte over hvor heldige vi er. De andre seks har også lyst på barn, men har ikke enda av diverse årsaker... ) Det er sant, vi må minne oss selv på hvor heldige vi er!! )
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Det kan du si... Tenker ofte på det når kveldsroen senker seg.... Ja, jeg er sliten og lei mange ganger. Klager over småting, men du verden! Jeg har tre friske, hærlige unger som gjør livet verdt å leve! Priser meg lykkelig over at vi ikke har større plager enn litt forkjølelse her, litt eksem der, osv.... Har noen vennepar rundt meg med unger som har både kreft og er utviklingshemmet... Huff, så mye urettferdighet det er rundt omkring!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Ja, det gjør jeg, både titt og ofte egentlig! Men er samtidig redd for ting som KAN komme, og synes i grunn det er litt skummelt å tenke på at man ikke har noen garantier for fremtiden. Men det er vel en naturlig del av det å være mor tenker jeg, så lever i nuet og setter pris på hver en "frisk og rask" dag=)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er også veldig glad for å få litt perspektiv på hverdagsmaset her også selv om det er utrolig urettferdig for de som tilfører perspektivet ( Jeg er VELDIG glad for at jeg ikke "bare" har fått sunne og friske barn, de har i tillegg vært veldig enkle å ha med å gjøre (enn så lenge *bank i bordet*). Må i grunn si at vi ikke tør utfordre "flaksen" vår flere ganger og sier stopp nå ;o)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Det må dere!! Selv tenker jeg hver dag på hvor mye værre vi kunne hatt det,tross for at frøkna har en kronisk sykdom. Blir litt sånn redd for å få flere jeg,tenker litt hva blir det neste... Men,men.Man har ingen garantier her i verden.
snippsnapp Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Ja, ofte. Ble skremt mot slutten av svangerskapet, da lillemann begynte å slite litt. Ser ofte på den lille, friske gutten min og tenker hvor heldige vi er som har et friskt barn. Må på jevnlige kontroller på barneklinikken og når jeg ser barna som er innlagt der, stikker det dypt inn i sjelen.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Jeg takker hver eneste dag for at jeg er så heldig og ha dem jeg har rundt meg, og at vi alle er friske og har det godt...:-) Det er viktig for med å være takknemlig og stoppe opp og tenke over det i en travel hverdag..
Ranveig R Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Ja, det er viktig å tenke over og sette pris på det ein har! Vi har to ungar utan store problem, men det har vore ganske mykje "smått". Og som ei anna her seier; det å vere innom sjukehuset med slike små problem som vi har - og sjå og snakke med foreldre og ungar som er innlagt med uendeleg mykje større problem enn det vi har, det gjer noko med deg. Det er klart ein har tunge dagar når ungane ikkje har det bra (og det er klart det er lov å vere sliten og lei sjølv om andre har det verre), men det er godt å få sett ting litt i perspektiv! Vi er heldige som har (ganske) friske ungar, og vi er heldige som bur her i Noreg der vi får oppfølging for den minste ting )
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Heldigvis er alle mine friske,men. det ene barnet vårt har et par diagnoser og krever MYYYE mer enn barn på både hennes alder og yngre... Alikevel er jeg glad h*n er frisk. (Selv om h*n kommer til å være sterkt avhengig av oss resten av livet... Gi barna deres en ekstra klem hver dag, det gjør jeg (maaange ekstra faktisk hehe)
melkekua™ Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Ja, mange ganger tenker jeg på det. Kjenner det i mammahjertet mitt når jeg leser om andre mødre som har syke barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå