Gå til innhold

Var på sykehuset for å ta noen blodprøver av sønnen min på 1 år i dag.. Og 3 gamle damer SNEK i køen rett foran meg ..!!!!!! HVORFOR trur de at de bare kan gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var kjempesliten ..ungen gråt i ett sett .. hadde ikke sovet i hele natt pga sterk influensa stakar .. Der hadde jeg stått og venta og venta og hver gang jeg venta på at personen foran meg skulle bli ferdig og det skulle bli min tur var det en frekk gammel kjerring som presset seg rett foran meg..FREKKT .. de spurte ikke engang ..

Hva får dem til å tru at de kan gjøre sånnt?

noen som har opplevd dette før? Hv gjorde dere ?

Jeg pressa meg tilslutt foran henne igjen og latet som ingenting .. da hadde jeg fått nok :)

Fortsetter under...

Skrevet

Har også opplevd at eldre har gjort det. Tror enkelte eldre ikke enser omverdenen avogtil. De mister antennene for normal oppførsel.

Ikke for å rakke ned på eldre altså, men tror det er noe som skjer/kommer med alderen. De får problemer med å konsentrere seg/henge med i svingene, og ser ikke hva som skjer rundt dem.

Sånn ble det hvertfall med min bestemor etterhvert. Hun gikk fra å være godt kjent på kjøpesenteret til å plutselig bli helt forvirra og ikke visste hva som var hvor. Så tror hun konsentrerte seg sånn om hvor hun var og hvor hun skulle at hun ikke enset andre folk rundt seg.

Men ikke at det er grunnen hos alle. Noen tror vel at de får alle rettigheter med alderen også. Og greit nok det, men de kan jo gjøre det med litt høflighet.

Skrevet

Har også merket dette hos flere eldre. jeg finner meg ikke i det, og sier kort og greit at "nå var det min tur."

Skrevet

Jeg er også en slik køsniker, men jeg har faktisk lov!

Noen ganger så skal prøver taes da og da, og da får man faktisk beskjed om å ikke trekke lapp, eller vente på tur, men gå rett i luka.

Så neste gang så spør heller pent om dem har grunn til å "snike" i køa. Er svaret nei, så kan du bare be dem lære seg å stille seg i kø.

Er svaret ja, så har dem faktisk, hvis dem er ærlige, en lovlig grunn.

Skrevet

Har de vanlig køordning på sykhuset da?

Her registrerer man seg og så blir man ropt opp i den rekkefølgen personalet bestemmer. Stort sett slik at det viktigste blir tatt først og barn blir prioritert før eldre.

Skrevet

Da sier du fra!! "Unnskyld, det var faktisk min tur nå. Vi har stått her ganske lenge".

Har sett slike tendenser jeg også, utrolig irriterende.. Var på den trange, lokale kiwibutikken nylig, der det er 3 kasser, men pga en vegg som går foran to av kassene blir hele køa stående foran kasse en og så fordele seg bortover til de to andre kassene etter hvert, når de er nede ved kassen. Jeg sto der med barnevogn i lang kø, og hadde omsider kommet meg ned til hjørnet på denne veggen slik at jeg straks skulle til å svinge rundt hjørnet og bort til kasse 2, bare det ble plass til vogna (som er ganske bred). Da kommer det ei halvgammel kjerring med handlekurv og presser seg forbi meg på innsiden og går mot kasse to. Jeg ble så forbanna, og enda jeg syens det er ekkelt å si fra, ropte jeg "Unnskyld meg, men køa starter faktisk her!", og pekte bak meg. Da ble hun temmelig flat "jammen, du står jo bare der!" "Jammen, du ser kanskje at jeg har en svær barnevogn, og jeg må faktisk vente til det er plass før jeg klarer å få den imellom her!". Hun tuslet snurt og stilte seg bakerst, hehe. Utrolig tilfredsstillende;) Prøv det neste gang!!!!!!!!!!

Annonse

Skrevet

heehe jah kan tenke meg det :) Stod på kafen og venta på min tur,og en mor med en sønn på ca 6 år kom bort og stellte seg rett foran meg .. jeg fikk ikke reagert før sønnen sier høyt til morra : Mamma du kanke bare snike i køen : så svarer morra : Men det er jo ikke sikkert de er klare enda : Jeg sikka bort på morra og sa : hadde jeg ikke vært klar hadde jeg ikke stellt meg i køen ... så gikk hu bare :)

Skrevet

Jeg sier bare unnskyld men jeg var nok før deg.. og som regel sier folk åå unnskyld ,frekke hehe

Skrevet

hater sånt.. blir somregel sur å går foran e som sniker jeg da. hehe:)

Skrevet

Da er det heller kø-snikeren sin oppgave å forklare hvorfor de sniker.

Ikke omvendt!

Da sier man pent: "Unnskyld men jeg må gå foran fordi.....osv"

Hadde du ikke gjort det og hoppet forran meg hadde jeg gitt fullstendig balffen i hvorfor du gjorde det, høre det hadde du fått gjøre uansett.

Skrevet

Hater snikere, og sier alltid ifra. Det lærte jeg tidlig som barn, at enkelte voksne sniker og da sier man ifra!

Skrevet

Det er nesten bare frekke folk som bare har til vane å tenke bare på seg selv som sniker ... sier klaart i fra når noen sniker .. :)

Skrevet

Ja, gamle damer er de verste til å snike, og blir lynforbanna om en gir beskjed.

Annonse

Skrevet

Det irriterer meg skikkelig!

Idag var jeg hos legen, ei gammel dame og mannen klarte fint å snike seg foran meg, dette fordi jeg ikke liker å stå rett oppi den personen som er foran meg, men liker å ha mellomrom. Orket ikke å si noe.

På venterommet var vi 4 stk på rekke og rad; det gamel snikerparet, en annen mann og meg. Han andre mannen snakker i mobiltelefonen, og gamle kjerringa gikk foran ham og lurte på om han ikke hadde lest skiltet om at mobilen skulle være avskrudd. At det var uhøflig og bla bla bla...

Mannen så på henne, pekte på skiltet og sa; jeg tror at du bør lese en gang til hva som står der: " vennligst slå av tlf når du er inne hos legen". Hehe.. Da var det ei som ble litt flau ja.. Hihi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...