Gå til innhold

Hjelp meg ang permisjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa opp jobben min da jeg gikk ut i permisjon i fjor. Permisjonen var ferdig i desember. Venter nr to i august. Må jeg jobbe i seks måneder før neste perm. for å opparbeide meg rett til foreldrepenger? Eller holder det med at jeg ER i jobb når jeg går ut i perm.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Permisjonen gjelder som opptjening, så du trenger bare 4 måneder med jobb da, evt dagpenger om du har krav på det?

Skrevet

Du må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene før fødsel. Har du ikke jobbet nok til å oppfylle kravet vil du kun få engangsstønad.

Skrevet

Du må ha hatt "pensjonsgivende inntekt" 6 av de siste 10 mnd.

Permisjonen teller, sjekk med NAV om ledighet og teller.

Skrevet

Ledighet= dagpenger altså;-)

Skrevet

For å ha rett til foreldrepenger må du ha inntekt i 6 av de siste 10 mnd før ny permisjon starter.

Tidligere foreldrepermisjon teller. Det samme gjør dagpenger ved arbeidsledighet. Så rett til foreldrepenger vil du ha.

Hvordan de i ditt tilfelle vil regne ut hvor mye du får i foreldrepenger vet jeg ikke, anbefaler deg å ta kontakt med nav for svar.

Skrevet

Hi her

Jeg har fått tilbud om jobb fra mars. Vil da jobbe fire måneder før perm. Fikk perm. penger fra mai til desember i fjor. November og desember kommer innenfor de siste ti månedene. Så dermed mener dere jeg har krav på foreldrepenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...