Gå til innhold

Hva når far "lurer" seg unna samværskostnader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er litt frustrert over tingenes tilstand her....

Far har samværsavtale, men følger den ikke opp. Han har ikke hatt samvær med sin datter siden i fjor sommer, heller ikke de andre barna han har.

Jeg har heldigvis et godt samarbeid med min datters tidligere stemor, og hun besøker dem med jevne mellomrom for å ikke miste kontakten med sine søsken - det har nesten blitt slik at det samværet far skulle hatt foregår hos tidligere stemor/søsken.

De bor på en annen kant av landet, ikke langt unna far. Når min datter er på besøk der, skjer det stadig at far "dukker" opp - han har ikke samvær og betaler derfor ikke reisekostnader, de blir jeg sittende med alene.

Hva gjør jeg?

Bidraget står foreløpig uendret i henhold til samværsavtalen vi har, og jeg har ikke gjort noe for å endre den i håp om at neste gang blir det samvær....som enten blir avlyst, eller det rett og slett ikke er mulig å få kontakt med far for å avtale. Han er på nettet stadig vekk, men svarer ikke på mail, facebook eller msn. Ikke tar han telefon eller svarer på sms.

Kjenner det begynner å bli nok nå......og ikke bare på grunnlag av de økonomiske sidene. (som ærlig talt kommer i andre rekke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som skjer da er at mor blir sur.. og ingenting annet=(

Skrevet

Da kontakter du NAV , helsesøster ... de kan hjelpe deg

Skrevet

At du velger å sende din datter til tidligere stemor, har da ikke med fars samvær å gjøre.

Men det du får gjøre, er å be om endring av bidraget. Og da utfra at samvær er lik null.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...