Gå til innhold

Noen som kan gi meg råd om hvordan man går OPP i vekt på en sunn måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter neste 1,5 år med tøffe tak med barna, ekteskapet,økonomien og sykdom har jeg rast ned i vekt.

Nå som ting har begynt å løsne litt, ser jeg hvor ille det er. Jeg ser ut som om jeg har spiseforstyrelser. Jeg ser ribbein og ryggrad omtrent gjennom klærne og ansiktet er uthulet. Det er ubehagelig å sitte på hardt underlag, fordi halebeinet gjør vondt..

Jeg trenger virkelig å gå opp 10kg, og helst fort.

Regnet ut min BMI og den er på 17! Ikke bra, med andre ord.

Noen som har tips om en sunn (og rask) kostholdsplan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må spise minst 1800 kalorier pr dag, helst en del mer siden du vil opp. Sundt fett kommer fra fet fisk (rød) advokado, nøtter og andre ting (søk på nettet). Dette bør du innta en god del av. I tillegg bør du få i deg en god del karbohydrater, som poteter, pasta, brød osv. Så må du også få i deg magre fettsyrer fra hvit fisk, rapsoje, olivenolje osv.

Ikke spis mye sukker for å legge på deg, dette gjør at du legger mye på deg rundt mage/hofter, men lite ellers. Tren regelmessig på et lavt nivå, men fortsatt slik at kroppen jobber, da vil du få muskler, som er megaviktig;)

Drikk hel-melk, velg deg ut noen produkter du kjøper i "vbalig" format, som vanlig rømme osv, men ikke overdriv fettinntaket, det kan være vondt for årene dine:)

OG HUSK POTEINER!! Dette hjelper muskler, og gjør at du får mer kjøtt på beina:) På nettet, gjerne på treningsider for menn/kvinner som bygger muskler, vil du finne diettplaner som fungerer for vektoppgang:)

Lykke til;)

Skrevet

tusen takk for supert svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...