Gå til innhold

Gullgutten er syk:(! Hvordan får ham frisk fortest mulig?? HELP ME!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usj, Alex har blitt klein:/ Er helt og holdent min og samboern's skyld:/ Han var litt snørrete de siste dagene før helga, men siden han begynte i BHG så har han vært snørrete titt og ofte uten at det har vært noe mer. Så vi tenkte ikke over at han ikke kom til å tåle å være ute i helga å ake litt... Vi var ute både lørdag og søndag, men ike mer enn max 1 time på lørdag, og kanskje en halv time på søndag. Vi kler ham alltid varmt og tørt, så han frøs jo ikke. Men natt til i dag var han urolig, og i dag var han pjusk på morran. Holdt ham hjemme fordi det er så mye sykdom ute å går. Og utover dagen har han bare blitt slappere og sappere. Feber er et faktum, det renner gult fra både nese og øyne, og han har vært helt uttafor i dag:/ Bråsint, vanskelig å roe, og sliten:(

Jeg har gitt ham paracet stikkpille, solvipect slimløsende, saltvannspray og sugd nesen hans med nesesuger. Han har fått masse drikke, varm blåbærsaft og sanasol. Ro og hvile når han ikke har vært propell (overtrøtt fordi han ikke klarer å sove)

Har dere noen tips som kan hjelpe på litt ekstra? Heldigvis har ikke magen blitt påvirket ennå, men han får fort diare. Er det noe jeg kan gi ham, noe jeg kan gjøre utover dette som kan hjelpe på litt? Han takler dårlig å være slik syk og han har kun vært sånn forkjølet et par ganger på sitt 19 mndr gamle liv, så jeg er litt usikker:/ Han takler all annen sykdom uten problem, gikk gjennom bronkitt med et smil om munnen og var bare litt ekstra trøtt pga slimet da. Men nå er han helt på felgen stakkar:(

Hjelp meg, O vise dibbere og bimmere! I need help!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ikke ut som om du trenger noen råd, du gjør jo alt du kan for å få han fortere frisk:)

Men.. hvis feberen ikke er altfor høy eller at gutten din er VELDIG plaget av selve feberen, kan det være lurt å kutte ut paracet. Det demper feberen, og feberen er der for å "brenne" ut det som ikke skal være i kroppen. Erfaringsmessig er det ofte greit å la kroppen ta seg av forkjølelsen:)

Skrevet

Det høres ut som om du gjør det som gjøres kan med forkjølelse. Det viktigste er mye å drikke og søvn :)

Også vil jeg si at de små aketurene neppe har gjort ham sykere enn han ellers ville vært.

Skrevet

takker for svar:) Han må nesten få paracet, for han blir veldig medtatt av feber, og blir urolig i hele kroppen, og får feberfantasier (jeg sliter med det samme, får grusomme natteskrekker med monstre osv som er helt virkelighetstro)... Hadde han vært foruten dette ville jeg latt feberen ri av seg selv, for jeg vet med meg selv at jeg blir fortere frisk bare feberen min får kjempe seg gjennom:)

Søvn er problematisk:/ Han har kanskje sovet en time på dagen i dag, men han burde ha sovet minst 4 timer, for han har vært i helt komatøs tilstand i sofaen her:/ Har lagt frem skinnfellen hans i sofaen, gitt ham varm drikke og satt på rolig musikk eller TV som han liker. Han har vært på nippet til å sovne hele ettermiddagen, men så plutselig så får han ei ri og blir helt rebell:/ Virker som om han nesten er redd for å sovne. Jeg sitter jo rett ved siden av ham, synger og stryker. Hadde han tilogmed med meg i senga mi, i et siste tappert forsøk på å få inn mer søvn på dagen, men det virket selvsagt ikke. Han klarer sjelden å sove ved siden av meg, det er for spennende å være våken da....

Men kan peracet gjøre deg mindre trøtt? Kan det gi uro i kroppen, eller er det feberen som gjør ham så urolig??

Skrevet

dytter litt jeg:) I tilfelle det er noen med kjerringråd;)

Skrevet

Ro ned. Det tar den tiden det tar.

Gi febernedsettende om han får over 39 i feber,

Sug ut av nesen om han blir for tett og skyll eventuelt med saltvann. Gi ham det han vil ha å drikke og la kroppen ordne resten selv.

Kan ikke tenke meg at akingen hadde noe med saken å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...