Gå til innhold

trening under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang, og pga dårlig rygg ønsker jeg ikke å bli så forferdelig tung. Jeg vet det anbefales å trene, men hvor går grensa for at det blir for hardt?

Jeg er ikke godt trent, og jeg liker bare å trene aerobic. Har også hunder jeg går tur med hver dag, men dette seg jeg ikke direkte på som trening.

Var med på en "stram opp" time i dag der vi blant annet skulle ligge på magen på en step med hofta ut på kanten. Haka skulle hvile nedpå steppen og beina skulle strekkes ut og løftes oppover. På denne øvelsen fikk jeg ganske vondt i både rygg og bekken, og det gjorde meg litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Jeg anbefaler deg å ta en titt på denne bloggen: treningslaila.blogg.no

Kanskje hun kan hjelpe deg?

Skrevet

Hvor langt er du på vei? Det er trygt å ligge på magen, helt fram til det gjør vondt. Det er også trygt å trene magen og gjøre situps. MEN jeg kjenner lite til trening for ei med ryggplager...

Jeg legger ved en link til brosjyren fra helsedepartementet, her er det fine øvelser for rygg og mage. Det er lurt for ryggen å trene magen også:) Jeg antar at disse øvelsene kan gjøres av degmed ryggplager, men slutt hvis det blir vondt da..

når det gjelder kondisjon kan du fortsatt trene aerobic, men det forutsetter at man stopper med en gang om man skulle merke noe til smerter. Jeg kjenner godt når jeg tar i for hardt, da blir jeg svimmel, ser flytende prikker, kjenner ubehag i hele meg.

Gå fort og sykle er fint, da styrer du tempoet veldig selv etter hvor godt trent du er:)

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00118/Gravid_118459a.pdf

Skrevet

Tusen takk for fine svar. Jeg er bare ca i uke 6. Men jeg har lest så mange skrekkhistorier på forumet her om folk som har mistet, så jeg vil helst unngå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...